Druga baza LIZUD jeszcze w tym roku

Podpisanie umowy na budowę drugiej bazy LIZUD // fot. ZDiZ

Po raz drugi firma Eurovia Polska S.A. będzie odpowiedzialna za budowę bazy technicznej dla Letniego i Zimowego Utrzymania Dróg. W piątek nastąpiło uroczyste podpisanie umowy w siedzibie gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni, który nadzoruje procesy związane z letnim i zimowym utrzymaniem miasta. Zgodnie z zapowiedzią, druga baza powstanie na działce gminnej przy ulicy Północnej.

W ramach przeprowadzonego przetargu wybrano ofertę Eurovia Polska S.A., która opiewała na kwotę 3 775.401,35 złotych brutto. Druga oferta, złożona przez firmę ROKA Budownictwo Sp. z o.o., nie spełniała wymogów proceduralnych.

Oferta firmy Eurovia Polska S.A. przewyższała szacowany budżet tej inwestycji. Jednak mając na uwadze optymalizację modelu LIZUD, podjęliśmy decyzję o dofinansowaniu budowy drugiej bazy. Łącznie przeznaczyliśmy na to zadanie prawie 4 mln złotych. Lokalizacja bazy przy ul. Północnej z pewnością poprawi logistykę oraz czas dojazdu pługo-posypywarek m.in. do północnych dzielnic miasta. Planujemy uruchomić drugą bazę jeszcze przed sezonem zimowym 2021/2022 – podkreśla Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.

Nowa flota pojazdów specjalnych//fot.T.Kozieł
Baza przy ul. Północnej będzie miała taką samą infrastrukturę, jak widoczna na zdj. baza południowa // fot. T.Kozieł

Baza północna ma zostać wybudowana na działce o powierzchni 0,7 ha. Będzie zatem mniejsza, od siostrzanej bazy przy ulicy Starochwaszczyńskiej. Jej infrastruktura będzie niemalże identyczna jak na bazie południowej i umożliwi stacjonowanie floty pojazdów specjalnych, jak i funkcjonowanie załogi składającej się z kierowców, konserwatorów oraz dyspozytorów.

– Druga baza techniczna LIZUD na ul. Północnej to ważny filar budowania całego systemu odśnieżania miasta i utrzymania letniego dróg. Z jednej strony to ułatwienie logistyczne i optymalizacja czasów i kosztów obsługi dzielnic północnych Gdyni – będziemy tam na miejscu ze sprzętem specjalnym i solą drogową, będziemy szybko i elastycznie reagować na zmieniające się warunki pogodowe. Ale to także element bezpieczeństwa całego systemu, który minionej zimy był zawieszony na jednej bazie i od jej sprawności uzależniony. Obie bazy będą ze sobą mocno zintegrowane systemem dyspozytorskim, zaopatrzenia i organizacji akcyjnej; jakikolwiek problem z operacyjną gotowością działań jednej bazy pozwala przejąć przez drugą bazę część lub całość zadań bieżących. To nie tylko komfort organizacyjny, ale czynnik fundamentalnie podnoszący poziom bezpieczeństwa w życiu miasta w sytuacji zagrożeń zimowych. Druga baza LIZUD jest dla miasta krytycznie potrzebna, cieszę się, że rozpoczynamy jej budowę ze sprawdzonym wykonawcą. Tak więc teraz oczekujemy już tylko terminowej i sprawnej realizacji bazy północnej – mówi Wojciech Folejewski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.

Baza przy ulicy Północnej powstanie na podstawie dokumentacji projektowej, przygotowanej przez firmę Poldukt Projekt. Wykonawca inwestycji będzie miał za zadanie przygotować bazę do pełnej funkcjonalności do końca października br. Firma zadeklarowała udzielenie 61-miesięcznej gwarancji i rękojmi na przedmiot umowy.

Dziękuję za zaufanie, jakim miasto Gdynia oraz Zarząd Dróg i Zieleni obdarza naszą spółkę, powierzając nam kolejny już raz realizację strategicznej dla miasta inwestycji. Podczas budowy I bazy LiZUD dołożyliśmy wszelkich starań, aby przygotować bazę przed rozpoczęciem sezonu zimowego. Było to możliwe dzięki wspólnemu zaangażowaniu obydwu stron, za co bardzo serdecznie dziękuję. Przystępując do budowy II bazy LiZUD, również zrobimy wszystko, aby obiekt był w pełni gotowy i wyposażony odpowiednio z życzeniem Inwestora do kolejnego już sezonu zimowego – podkreśla Jacek Borakiewicz, dyrektor Oddziału Gdańsk Eurovia Polska S.A.

Zakres prac na 0,7 hektarowym terenie bazy północnej LIZUD będzie obejmować:

  • wykonanie zasilenia terenu nieruchomości w wodę,
  • montaż zbiornika na ścieki komunalne dla potrzeb kontenerów biurowo socjalnych,
  • montaż automatycznej, zdalnie sterowanej bramy przesuwnej i szlabanu,
  • wykonanie zasilania w energię elektryczną,
  • wykonanie oświetlenia terenu,
  • wykonanie instalacji monitoringu wizyjnego,
  • wykonanie oznakowania istniejącego utwardzenia terenu,
  • ustawienie namiotu na sól wraz z montażem wytwornicy solanki i zbiornikiem na solankę,
  • ustawienie kontenera narzędziowego,
  • montaż wiaty magazynowej,
  • montaż wiaty stanowiska OC,
  • ustawienie kontenerowego zaplecza biurowo-socjalnego wraz z podłączeniem mediów,
  • wykonanie prac teletechnicznych,
  • wykonanie punktu ładowania dla potrzeb samochodów elektrycznych,
  • montaż pylonu wraz z zasileniem w energię elektryczną,
  • demontaż oraz montaż ogrodzenia betonowego.

 

Podziel się z innymi tą wiadomością:

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest

Najnowsze: