Gdynia ogłosiła przetarg na sprzęt do całorocznego utrzymania dróg

Piaskarka/ fot. pixabay.com

Wielkimi krokami Gdynia przygotowuje się do wdrożenia komunalnego modelu utrzymania dróg o nazwie LiZUD (Letnie i Zimowe Utrzymanie Dróg). Jednym z jego filarów będzie wysokiej klasy tabor maszynowy, który zapewni miastu niezależność i wydajność. Przedmiotem ogłoszonego dziś przetargu jest 18 specjalnych pojazdów oraz ich serwis.

W listopadzie tego roku władze Gdyni ogłosiły rewolucyjny pomysł na zmianę obecnego modelu utrzymania miejskich dróg. Nowy system będzie bardziej ekologiczny, elastyczny i ekonomiczny.

Zgodnie z założonym harmonogramem wdrażamy gdyński model całorocznego utrzymania dróg. Uchwały Rady Miasta dały zielone światło na ogłoszenie postępowania przetargowego, w efekcie którego Gdynia będzie dysponować nowoczesnym sprzętem. Nowoczesna flota samochodowa optymalnie zadba o bezpieczeństwo i drożność głównych ciągów komunikacyjnych. Chcemy, aby nowy tabor generował jak najniższe koszty utrzymania, co przełoży się na wielomilionowe oszczędności budżetowe – przekonuje Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.

Zgodnie ze specyfikacją przetargową gdyński ZDiZ planuje zakup i dostawę fabrycznie nowych, nieeksploatowanych, niedemonstracyjnych 18 pojazdów specjalnych:
·       10 posypywarek (2-osiowych) na podwoziu 18t
·       2 zamiatarko/posypywarek (2-osiowych) (wymienne) na podwoziu 18t
·       2 posypywarki (3-osiowych) na podwoziu 26t
·       2 polewaczko/ posypywarek (3-osiowych) (wymienne) na podwoziu 26t
·       2 zamiatarek (2-osiowych) na podwoziu 15t

Korzystając z naszego wieloletniego doświadczenia przygotowaliśmy bardzo dokładną specyfikację sprzętową. Chcemy, aby wszystkie pojazdy były fabrycznie nowe, miały zabezpieczony serwis oraz optymalnie przygotowały nasze główne drogi do bezpiecznej jazdy zarówno zimą, jak i latem. Planujemy użycie nowego sprzętu już na początku kolejnego sezonu zimowego – zaznacza Wojciech Folejewski, dyrektor gdyńskiego ZDiZ.

Przypomnijmy, że to właśnie Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni zakupi sprzęt, zrekrutuje i przeszkoli kierowców do jego obsługi. W ramach systemu LiZUD powstaną również dwie bazy dla nowego sprzętu. Będą one zlokalizowane w różnych rejonach miasta, co pozwoli na wydzielenie dwóch obszarów utrzymywania dróg i optymalizację tras. Rozważane są lokalizacje na terenach działek gminnych przy ulicach Starochwaszczyńskiej i Północnej.

Na oferty gdyński Zarząd Dróg i Zieleni czeka do 20 stycznia 2020 roku do godz. 11:00. Oferty należy złożyć za pośrednictwem Platformy Zakupowej Open Nexus. Otwarcie ofert nastąpi tego samego dnia o godz. 13:00 w siedzibie gdyńskiego ZDiZ (ul. 10 lutego 24 w pokoju 107) za pośrednictwem Platformy Zakupowej.
Oprócz ceny (60%), punkty w przetargu można zdobyć również za okres udzielonej rękojmi i gwarancji (30%), a za dodatkowe wyposażenie techniczne pojazdów i zabudów (10%).

Ogłoszenie jest dostępne pod adresem: https://platformazakupowa.pl/transakcja/293790

Jeżeli uda się wyłonić wykonawcę, to zgodnie z procedurą przetargową będzie on musiał najpóźniej do 30.09.2020 r. dostarczyć podstawową transzę sprzętu w postaci 12 pojazdów, które zostaną wykorzystane już podczas sezonu zimowego 2020/2021. Do połowy grudnia 2020 mają dojechać 4 kolejne pługo-piaskarko-solarki. Natomiast w IV kwartale 2021 r. mają zostać dostarczone pozostałe 2 pojazdy, które umożliwią utrzymanie wszystkich ciągów komunikacyjnych w sezonie letnim.

Za odśnieżanie lokalnych układów drogowych oraz ciągów pieszych i dróg rowerowych w następnych sezonach będą nadal odpowiedzialne firmy zewnętrzne, wyłaniane drogą przetargów.

Podziel się z innymi tą wiadomością:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

Najnowsze: