Gdyńska polityka rowerowa okiem rowerzystów

Rowerzyści i mapa przejazdu fot. Polska Unia Mobilności Aktywnej

Był wspólny przejazd gdyńskimi drogami rowerowymi, dzielenie się pomysłami, uwagami i wskazówkami dotyczącymi usprawnień. 23 października mieszkańcy wraz z urzędnikami i ekspertami ds. polityki rowerowej z pozycji siodełka wzięli udział w audycie rowerowym.

We wspólnym przejeździe, który w październikowe popołudnie ruszył spod Urzędu Miasta Gdyni udział wzięło prawie 20 osób. Obejmował on istotne z punktu widzenia polityki rowerowej cele podróży, m.in. takie jak dworzec kolejowy jako węzeł przesiadkowy, urząd miasta, centrum handlowe, szkołę i osiedle mieszkaniowe. Uczestnicy odwiedzili kilka dzielnic: Śródmieście, Wzgórze Św. Maksymiliana, Działki Leśne, Redłowo i Orłowo.

Przejazd rowerowy/fot. materiały prasowe Polskiej Unii Mobilności Aktywnej

Podczas trzygodzinnego przejazdu omówione zostały zrealizowane oraz planowane inwestycje. Mieszkańcy dzielili się uwagami i sugestiami dotyczącymi oznakowania, wymaganych remontów, korekty sygnalizacji świetlnej czy mniejszych usprawnień. Zwrócona została uwaga na drobne udogodnienia jak i miejsca wymagające wielkich inwestycji. Na wniosek uczestników przejażdżki trasa została nieco wydłużona. Spotkanie zakończyło się już po zmroku.

– Bardzo się cieszę z zaangażowania mieszkańców wyrażonego licznym uczestnictwem w przejeździe. Udało się zebrać cenne wskazówki odnośnie mniejszych i większych usprawnień. Wszystko po to, aby móc bezpieczniej i wygodniej poruszać się rowerem po naszym mieście – mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.

– Wspólnie z uczestnikami przejazdu dyskutowaliśmy nad możliwymi rozwiązaniami organizacji ruchu. Omówiliśmy też zrealizowane oraz planowane inwestycje. Chcemy, aby każdy rowerzysta czuł się w naszym mieście komfortowo, dlatego doceniamy wszelkie sugestie – mówi Jakub Furkal, pełnomocnik prezydenta ds. komunikacji rowerowej.

Przejazd miał na celu ocenę jakości i komfortu gdyńskiej infrastruktury rowerowej. Naoczne sprawdzenie warunków ruchu rowerowego umożliwi wypracowanie zestawu rekomendacji. Będą to działania potrzebne i możliwe do wdrożenia w ciągu najbliższych 2 lat.

Objazd rowerowy jest częścią procesu realizacji audytu polityki rowerowej BYPAD czternastu gmin wchodzących w skład Obszaru Metropolitalnego Gdańsk–Gdynia–Sopot. Zgodnie z metodologią dzieli się on na kilka podstawowych etapów. Po realizacji części diagnostycznej i konsultacyjnej rozpoczyna się etap wizji lokalnej istniejącej infrastruktury rowerowej.

artykuł za gdynia.pl

Podziel się z innymi tą wiadomością:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

Najnowsze: