Jedna oferta na zaprojektowanie windy w dworcowym tunelu

Ma mieć dwa przystanki, być dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, a także posiadać dodatkowe oznakowanie dla niedowidzących oraz informację głosową. W przejściu podziemnym pod ul. Morską na przedłużeniu tunelu PKP Gdynia Główna planowana jest budowa windy. W przetargu na wykonanie dokumentacji projektowej dla tej inwestycji ofertę złożyła jedna firma.

Winda ma zostać wybudowana przy pierwszym wyjściu na ul. Morską, bliżej torów – przy pasie ruchu w stronę Chyloni. Według założeń będzie miała dwa przystanki i pomieści 8 osób. Swobodnie będą mogły z niej korzystać także osoby z niepełnosprawnościami. Zostanie bowiem odpowiednio przystosowana do ich potrzeb. Ma mieć co najmniej 1,2 metra szerokości i 2 metry długości. Pojawi się w niej również dodatkowe oznakowanie dla niedowidzących i niewidomych oraz informacja głosowa, a także rampa niwelująca różnicę poziomów pomiędzy tunelem pod ulicą a tunelem pod torami. Oprócz budowy dźwigu w planach jest też naprawa izolacji przejścia podziemnego, podniesienie klasy nośności tunelu oraz odtworzenie nawierzchni ciągu pieszo-rowerowego w okolicy windy.

W piątek, 7 czerwca, odbyło się otwarcie ofert na wykonanie dokumentacji projektowej budowy dźwigu osobowego na przedłużeniu tunelu PKP Gdynia Główna. Przetarg przeprowadził Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni. Do wykonania prac zgłosił się jeden potencjalny wykonawca:

Firma ARKOBI proponuje realizację zamówienia za 146 456,10 złotych brutto.

Chcemy, żeby nasze miasto było coraz bardziej dostępne dla wszystkich mieszkańców i turystów. Inwestycja ułatwi wyjście z przejścia podziemnego w kierunku ul. Morskiej. To newralgiczny punkt. Wyjście z tunelu prowadzi do przystanku komunikacji miejskiej, z którego można się udać w dalszą podróż do różnych części miasta. W tej chwili znajdują się tam schody, które dla osób z niepełnosprawnościami bywają sporą przeszkodą. Dlatego winda w tym miejscu jest bardzo potrzebna, zwłaszcza osobom o ograniczonej mobilności. Dokładnie przeanalizujemy ofertę, która wpłynęła – mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.

Oferta zostanie przeanalizowana pod kątem formalnym. Głównym kryterium oceny będzie cena brutto (60%) i okres udzielonej rękojmi oraz gwarancji (40%). Kwota, którą zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia to 86 622,72 złotych brutto.

Zgodnie z zapisami w dokumentacji przetargowej wyłoniony wykonawca będzie musiał przedstawić gotową dokumentację projektową do połowy listopada br. Przewidywany termin zakończenia prac to 2021 rok.

artykuł za: gdynia.pl

Podziel się z innymi tą wiadomością:

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest

Najnowsze:

Close Menu