KLIMATyczne Centrum – rozpoczynamy następną inwestycję

Łącznik pieszo-rowerowy pomiędzy ulicami Szkolną a Ofiar Piaśnicy // mat.pras.

Trzy oferty na wykonanie projektu budowy łącznika pieszo-rowerowego pomiędzy ulicami Szkolną a Ofiar Piaśnicy. Inwestycja pozwoli na rozszerzenie tras dla niezmotoryzowanych uczestników ruchu w Śródmieściu, odcinek docelowo połączy ulicę Starowiejską z ulicą 10 Lutego.

– KLIMATyczne Centrum pozwoli stworzyć nam przyjazną przestrzeń dla mieszkańców. Molo Południowe, przejścia dla pieszych, peron autobusowy, parki, modernizacja ulic w  Śródmieściu, a teraz łącznik pieszo-rowerowy. To kolejna inwestycja, która wkrótce wejdzie w fazę projektową. Cieszy mnie także fakt, że do przetargu przystąpiło 3 uznanych projektantów, a ich oferty są poniżej zakładanego przez nas budżetu – mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.

Miasto na realizację tego zadania zamierza przeznaczyć 44 560,31 złotych brutto. Projektanci, którzy złożyli oferty w postępowaniu przetargowym to:

  • MAXPROJEKT Z Gdyni – cena 33 825,00 złotych brutto,
  • AD Road Projekt z Banina – cena 34 100,00 złotych brutto,
  • KOMUNIKA Z Gdańska – cena 34 071,00 złotych brutto.

Termin wykonania zamówienia zaproponowany przez wszystkich wykonawców to 210 dni kalendarzowych od dnia podpisania umowy. Aktualnie trwa analiza złożonych ofert. Inwestycję koordynuje gdyński Zarząd Dróg i Zieleni.

– Tworzenie ułatwień i skrótów dostępnych wyłącznie dla niezmotoryzowanych uczestników ruchu to doskonałe rozwiązanie. Dzięki temu przestrzeń publiczna staje się przyjemniejsza, ciekawsza, cichsza, w której mieszkańcy chcą spędzać czas, zatrzymać się na chwilę a nie tylko przemknąć z miejsca na miejsce. Cieszę się, że kolejne miejsce w Gdyni otwiera się na pieszych i rowerzystów – mówi Jakub Furkal, pełnomocnik prezydenta miasta Gdyni ds. komunikacji rowerowej.

W ramach dokumentacji, projektant będzie musiał uwzględnić projekt budowy odcinka od ulicy Szkolnej do ulicy Ofiar Piaśnicy o szerokość ścieżki min. 3 metry wraz z docelową organizacją ruchu. Ciąg komunikacyjny będzie musiał zostać wyposażony w oświetlenie LED, a elementy jego wyposażenia nie mogą zawężać przestrzeni dedykowanej dla ruchu. Chodniki zostaną zaprojektowane wzdłuż przedmiotowej ulicy, a zieleń od strony krawężnika jezdni, z trawnikami o szerokości nie mniejszej niż 1 metr. W projekcie znajdzie się także system oznaczeń fakturowych oraz miejsc odpoczynku wg standardów dostępności dla miasta Gdyni.

KLIMATyczne Centrum to szereg inwestycji, które zmienią przestrzeń miejską w bardziej przyjazną dla mieszkańców. Bezpieczne przejścia dla pieszych, trasy rowerowe, miejsca relaksu w otoczeniu zieleni. Plan KLIMATycznego Centrum obejmuje lata 2020-21, a przewidziany budżet wynosi 18 milionów złotych.

Podziel się z innymi tą wiadomością:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

Najnowsze: