Molo w Orłowie: naprawiamy, malujemy, wymieniamy deski

widok na drewniane molo, widoczni spacerowicze, morze w tle

Trwają prace naprawcze mola w Orłowie. Obejmują one wymianę uszkodzonych elementów, malowanie i drobne naprawy. To pierwszy etap robót, które zostaną zakończone jeszcze przed sezonem wakacyjnym.

Zgodnie z zapowiedzią, rozpoczęły się prace remontowa mola w Orłowie. Roboty są podzielone na etapy, najpierw wykonane zostaną te najbardziej potrzebne działania naprawcze.

– Pierwsze, najbardziej potrzebne naprawy i prace pielęgnacyjne są już prowadzone i potrwają do czerwca, tak aby przed sezonem wakacyjnym molo było gotowe na odwiedzających. Wymieniane są między innymi uszkodzone deski czy elementy balustrady, malowane są ławki czy drabinki wyjściowe – mówi Michał Felon, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.

Umowę na utrzymanie mola w Orłowie, Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni podpisał z wybranym w przetargu wykonawcą. Roboty będą realizowane w sposób ciągły przez 14 miesięcy, ale są podzielone na etapy. Na czas prac mogą wystąpić ograniczenia w korzystaniu z mola, nie będzie ono jednak całkowicie zamykane. Prace wymagające wyłączenia części mola są planowane w godzinach wczesno porannych, tak aby nie utrudniać korzystania z atrakcji.

Zakres prac obejmuje:

  • usuwanie nieczystości,
  • w okresie zimowym – odśnieżanie,
  • wykonywanie oględzin,
  • konserwacja i zawieszenie takich elementów, jak koła z linkami czy tablica z regulaminem.

Prace naprawcze obejmują:

  • wymianę uszkodzonych desek,
  • malowane ławek,
  • malowanie drabinek wyjściowych,
  • naprawa uszkodzonych miejsc w elementach balustrady mola,
  • wymiana uszkodzonych/zbutwiałych części elementów konstrukcyjnych pokładu mola,
  • malowanie balustrady drewnianej,
  • wymiana uszkodzonych szczebli ławek,
  • uzupełnianie brakujących śrub i naprawa mocowań ławek do pokładu mola.

Drewniane molo znajdujące się w nadmorskiej, południowo-wschodniej dzielnicy Gdyni liczy 180 metrów długości. Gruntowny remont przeszło w 2007 r. Wykonana została wówczas nowa konstrukcja całego mola, a drewniane dotąd pale zostały wzmocnione stalowymi obręczami. Pojawił się także nowy pokład, krawężniki i balustrady. Przebudowa trwała 10 miesięcy.

Podziel się z innymi tą wiadomością:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

Najnowsze: