Nowe biuro, nowa jakość

Kolaż zdjęć: nowa siedziba biura SPP

Ponad dekadę mieszkańcy Gdyni załatwiali sprawy związane ze Strefą Płatnego Parkowania w siedzibie przy ul. Białostockiej 3. Jednak od dziś bezpośrednia obsługa gdynian oraz klientów strefy spoza Gdyni odbywa się w nowoczesnym biurze przy ul. Tadeusza Wendy 15. Nowa lokalizacja w ścisłym centrum miasta spełnia wysokie standardy dostępności, w szczególności dla osób z niepełnosprawnościami.

Nowe biuro obsługi klienta Strefy Płatnego Parkowania znajduje się w budynku Morskiej Agencji Gdynia przy ulicy Tadeusza Wendy 15. Biuro SPP ma swoje osobne wejście, po prawej stronie kompleksu. Jest ono oznaczone neonem Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni w charakterystycznych granatowo-pomarańczowych kolorach.  Na drzwiach wejściowych klienci znajdą aktualne godziny otwarcia biura i kasy.

– Konsekwentnie przystosowujemy przestrzeń miasta do różnorodnych potrzeb mieszkańców. Dbamy o to, aby nasze urzędowe strefy obsługi miały niezbędne udogodnienia m.in. dla osób z  niepełnosprawnościami. Wejście do nowego biura Strefy Płatnego Parkowania znajduje się na poziomie chodnika. Nie ma tu ani jednego schodka. Znika więc kolejna bariera komunikacyjna.  Teraz seniorzy, jak i osoby poruszające się na wózkach płynnie i komfortowo pokonają wejście i załatwią wszystkie formalności na jednej wspólnej przestrzeni – podkreśla Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.

Na powierzchni 40 m2 zaprojektowano przyjazną przestrzeń obsługi i kas, gdzie można z m.in. wykupić abonament parkingowy. Do dyspozycji mieszkańców przygotowano 2 okienka kasowe oraz 3 stanowiska obsługi. W rygorze pandemicznym działają maksymalnie 2 stanowiska, które zapewniają wymagany dystans między osobami. Na wspólnej przestrzeni znajduje się też poczekalnia z 3 miejscami siedzącymi, a do dyspozycji klientów jest przygotowany stolik, gdzie każdy może na miejscu wypełnić  odpowiedni wniosek.

– Mamy na uwadze rozszerzenie gdyńskiej Strefy Płatnego Parkowania, które nastąpi w lipcu tego roku. Dlatego już teraz zadbaliśmy o stworzenie profesjonalnej, ale też przyjaznej przestrzeni obsługi klienta. Nowe biuro jest w pełni gotowe na przyjęcie większej ilości osób korzystających z gdyńskich miejsc parkingowych. Oferujemy im dogodne warunki obsługi. Właśnie tu będzie można m.in. wykupić preferencyjny abonament mieszkańca – wskazuje Marek  Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.

3 okienka biura obsługi // fot. ZDiZ

Godziny otwarcia biura SPP

Godziny obsługi biura Strefy Płatnego Parkowania umożliwiają bezpośrednią obsługę mieszkańców w robocze dni tygodnia. W poniedziałki od godz. 11:00 do 16:00, od wtorku do czwartku od 10:00 do 15:00, w piątki biuro działa w godzinach 8:00 – 14:00.

Z kolei w weekendy można skorzystać z usług e-sklepu, który umożliwia nabycie czy przedłużenie abonamentu parkingowego: https://gdynia.e-abonamenty.pl/ – Obecnie coraz więcej mieszkańców przekonuje się do tej bardzo wygodnej formy komunikacji z nami. Mamy ponad 1200 czynnych kont użytkowników, którzy regularnie wykupują w ten sposób abonamenty każdego rodzaju. Z uwagi na trwającą pandemię, jest to zdecydowanie bezpieczniejsze i takie rozwiązanie rekomendujemy. Oczywiście nadal oferujemy obsługę bezpośrednią w Biurze Obsługi Klienta w naszej nowej siedzibie przy ul. T. Wendy 15 – podkreśla Karol Kozak, kierownik Działu Strefy Płatnego Parkowania.

Co załatwisz w biurze SPP?

W biurze Obsługi Klienta SPP każdy mieszkaniec może nie tylko złożyć wniosek m.in. o wydanie abonamentu mieszkańca typu „M” czy wniosek umożliwiający osobie niepełnosprawnej parkowanie na każdym miejscu postojowym w SPP. Oczywiście to tu składa się także reklamację od nałożonych opłat dodatkowych za brak biletu parkingowego. Tu można uregulować płatność gotówką, kartą lub BLIKiem.

Okienka kasowe // fot. ZDiZ

Przyjazna przestrzeń obsługi i pracy

Nowa siedziba to jednak nie tylko wygodna strefa dla petentów, ale też nowy standard pracy dla zatrudnionych w tym dziale urzędników oraz kontrolerów. – Nowy Rok przyniósł zmiany nie tylko na wyższy standard obsługi mieszkańców korzystających z usług strefy.  Również nasi pracownicy mają teraz nowoczesne i optymalnie zaprojektowane biura oraz strefę socjalną. Jest to przestrzeń, która podniesie komfort ich pracy, co z pewnością przełoży się na stale podnoszony standard efektywnej i przyjaznej obsługi mieszkańca – mówi Wojciech Folejewski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni.

Obecnie gdyńska Strefa Płatnego Parkowania obejmuje 2500 miejsc postojowych. Dodatkowo w jej obrębie jest blisko 190 miejsc oddelegowanych jest dla osób z niepełnosprawnościami, które są  zwolnione z opłat, o ile posiadają kartą parkingową i korzystają z miejsc postojowych oznaczonych znakiem P-24  (czyli miejsce dla pojazdu osoby z niepełnosprawnościami) lub tabliczką do znaku T-29 (czyli miejscu przeznaczonym dla pojazdu samochodowego uprawnionej osoby z niepełnosprawnościami o obniżonej sprawności ruchowej). Opłat parkingowych nie ponoszą też właściciele aut elektrycznych, a posiadacze aut hybrydowych typu PHEV mogą zakupić korzystny abonament parkingowy.

 

Podziel się z innymi tą wiadomością:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

Najnowsze: