Pieszo-rowerowy skrót na plażę

CPR ul Huzzarska przed i po // fot.ZDiZ

Pomimo mroźnej aury gdyński zespół rowerowy nie zwalnia tempa prac. Inicjuje i przygotowuje kolejne rowerowe inwestycje, które poprawią standard komunikacji rowerowej nie tylko w sezonie letnim. Przykładem tego jest nowy, leśny odcinek ciągu pieszo-rowerowego łączącego Redłowo z Orłowem.

200-metrowy odcinek jest przedłużeniem ul. Huzarskiej w kierunku ul. Szyprów. Na szerokości 2 metrów wyposażono go w specjalne rowerowe płyty YOMB, pozbawione środkowych otworów. Dzięki temu jazda rowerem czy prowadzenie wózka dziecięcego jest bardziej komfortowe i bezpieczne. Na kolejnych 150 metrach trasy, o szerokości 3 metrów, zadbano o wyrównanie gruntu.

– W efekcie przeprowadzonych robót, mieszkańcy Gdyni mogą już teraz korzystać z wygodnego skrótu, który łączy okolice redłowskiego szpitala PCK z Orłowem. To świetna realizacja, w której wykorzystano rozwiązania dedykowane rowerom oraz wózkom. Dzięki zastosowaniu specjalnych płyt rowerowych nawierzchnia jest bardziej gładka. Gwarantuje to przyjemniejszą i bezpieczniejsza trasę pieszą lub rowerową do orłowskiego molo czy na miejską plażę – wyjaśnia Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.Ciąg pieszo-rowerowy ul. Huzarska // fot. ZDiZ

Decyzję o poprawieniu standardu tej trasy podjęto m.in. dzięki interwencji mieszkańców. Sygnalizowano, że jej nawierzchnia została mocno wypłukana przez wody opadowe, a wyżłobienia uniemożliwiają bezpieczny przejazd rowerowy. Dlatego w pierwszej kolejności zadbano o wyrównanie wyżłobień. Aby zapobiec powstawaniu ich w przyszłości, górny fragment remontowanego odcinka został wyprofilowany. Dzięki temu deszczówka będzie spływała na boki. Z kolei na dolnym odcinku powstała mała niecka, która zbierze nadmiar wody. W ramach robót usunięto powalone drzewa, wyprofilowano uskoki i poszerzono zarośnięte fragmenty. Miejsca, gdzie znajdował się grząski piach zostały utwardzone. Dodatkowo usunięto prowizoryczne ogrodzenie wykonane z prętów i drutów, co dodatkowo podniosło estetykę, bezpieczeństwo oraz widoczność.

– Ten kilkusetmetrowy skrót dla pieszych i rowerzystów był regularnie wypłukiwany przez spływającą wodę. Wspólnie z Wydziałem Ogrodnika Miasta wyselekcjonowaliśmy miejsca, które wymagały utwardzenia oraz takie, które wymagały tylko uporządkowania. Staraliśmy się jak najmniej ingerować w naturalny charakter terenu. Zadbaliśmy również o odpowiednie oznakowanie, które ułatwi orientację Cały odcinek jest teraz przejezdny nie tylko dla rowerzystów, ale amatorów pieszych wycieczek – podkreśla Jakub Furkal, pełnomocnik Prezydenta Gdyni ds. Komunikacji Rowerowej.

Na trasie pojawiło się też nowe oznakowanie. Zamontowano słupki uniemożliwiające wjazd do lasu. Pozostał jeden słupek uchylny dla służb leśnych. Pojawił się też znak „zakaz ruchu wszelkich pojazdów” z wyłączeniem rowerów.

Pozostając w rowerowych klimatach przypominamy o Badaniu Klimatu Rowerowego 2020. Uczestniczy w nim 90 polskich miast i gmin. Do końca tego roku każdy mieszkaniec, korzystający z roweru, może wypełnić ankietę, która pozwoli ocenić jakość warunków rowerowych w danej miejscowości. Na razie gdynianie wypełnili 466 ankiet. Jesteśmy na 4 miejscu, więc do końca grudnia mamy czas stać się liderem w kategorii miast powyżej 200 tys. mieszkańców!  #BKR2020

Tu można wypełnić ankietę: www.rowerowyklimat.pl

Podziel się z innymi tą wiadomością:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

Najnowsze: