Powstaje konstrukcja hali solnej

Montaż pokrycia hali solnej// fot. ZDiZ

Nad terenem bazy technicznej przy ulicy Starochwaszczyńskiej góruje nowa konstrukcja. To stelaż krytej hali solnej. Będzie to kolejny bardzo ważny element pierwszej bazy Letniego i Zimowego Utrzymania Dróg. Głównym zadaniem tego obiektu będzie zabezpieczenie soli drogowej przed niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi.

Gdyńska hala o kubaturze 2 670 m2 umożliwi zmagazynowanie 1,5 tysiąca ton soli, co pozwoli zabezpieczyć główne ciągi komunikacyjne miasta podczas sezonu zimowego.

Szkielet stalowy hali zostanie oparty na ramach łukowych, składających się z wysokiej jakości spawanych profili stalowych. Ramy połączone będą wzdłużnymi stężniami, co zapewni konstrukcji odporność na śnieg czy wiatr. Pokrycie hali zostanie wykonane ze zbrojonego siatką poliestrową PCV pokrytego antystarzeniowym lakierem.  Wysokość drzwi towarowych umożliwi swobodny wjazd samochodu samozaładowczego z całkowicie podniesioną skrzynię ładunkową.

Poszycie hali da gwarancję, że składowana w niej sól drogowa pozostanie sypka i sucha, co umożliwi jej szybki załadunek. Powierzchnia hali umożliwi też komfortowe manewry dla naszych ładowarek teleskopowych, które będą zajmowały się m.in. ładowaniem soli na nasze pojazdy specjalne – tłumaczy Krzysztof Padykuła, kierownik działu LIZUD.

Producentem i wykonawcą hali jest znana i doświadczona firma InterHal z Cieszyna, która ma za sobą wiele udanych realizacji na terenie całej Polski. Zgodnie z projektem obiekt będzie miał 15 metrów szerokości i prawie 10 metrów wysokości. Głębokość hali będzie wynosiła  ponad 20 metrów. Oprócz soli drogowej w hali zostanie zlokalizowana zautomatyzowana wytwornica solanki produkująca 22-23% roztwór soli stosowany do zimowego utrzymania dróg.

Forma InterHal zapowiedziała wykonanie hali do 4 listopada br.

Podziel się z innymi tą wiadomością:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

Najnowsze: