Projekt SEGMENT - kampanie promocyjne
Dodaj Serwis do UlubionychUstaw jako stronę startową

Menu witryny

Polecane strony

Biuro Obsługi Strefy Płatnego Parkowania

Portal TRISTAR
gdynia_mobilna

Biuletyn Informacji Publicznej ZDiZ w Gdyni

elektroniczna platforma usług administracji publicznej

um_logo

Serwis internetowy Wydziału Geodezji Urzędu Miasta Gdyni

Projekty unijne

Pieszy Autobus

civitas_logo

ENTER.HUB

konkurs2015rower

Flow_logo

FT_RGB

Uczestnicząc w projekcie SEGMENT Gmina Miasta Gdyni ma na celu rozwój i zastosowanie rozwiązań, które posłużą poprawie jakości życia mieszkańców. Projekt ma uświadomić mieszkańcom Gdyni jak ich przyzwyczajenia transportowe wpływają na ruch drogowy i zanieczyszczenie środowiska oraz odpowiednio zachęcić do korzystania z bardziej efektywnych energetycznie i przyjaznych środowisku środków transportu.


Projekt SEGMENT - Segmented Marketing for Energy efficient Transport

realizowany przez Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni

KAMPANIE PROMOCYJNE

Read More

 W ramach projektu SEGMENT Gmina Miasta Gdyni - Zarząd Dróg i Zieleni realizuje trzy odrębne kampanie marketingowe skierowane i dostosowane do następujących grup docelowych:

  1. Uczniów rozpoczynających szkołę podstawową i ich rodziców,
  2. Osoby rozpoczynające nową pracę,
  3. Rodziców noworodków (podróżujących z nimi do ośrodka zdrowia).

Zakładamy, że grupy znajdujące się w punktach zwrotnych w życiu są bardziej skłonne do zmiany swoich przyzwyczajeń transportowych.

Poniżej przedstawiamy elementy naszych kampanii marketingowych.

NOWI PRACOWNICY

Kampania jest realizowana w 7 firmach (jednostkach), które wyraziły chęć uczestnictwa w naszym projekcie: RADMOR S.A., Urząd Miasta Gdyni, Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni, Urząd Morski w Gdyni, Urząd Skarbowy w Gdyni, Biuro Planowania Przestrzennego w Gdyni, SKM PKP sp. z o.o.


Link do edycji 2015 kampanii „Do pracy jadę rowerem” (poza projektem SEGMENT)

 

Specjalnie dla nich przygotowaliśmy kampanię marketingową, na którą składa się:

  1. A.Konkurs „Do pracy na rowerze” dla nowych pracowników trwający 15 tygodni (od 2 kwietnia do 13 lipca). Za każde przybycie do pracy rowerem nowy pracownik będzie otrzymywać naklejkę.

Za każdy tydzień, w którym pracownik przyjechał na rowerze do pracy co najmniej dwa razy, otrzyma w następnym tygodniu dwie poranne przekąski. Za zdobycie 15 konkursowych naklejek uczestnik konkursu otrzyma dwa bilety do kina. Po zakończeniu konkursu przeanalizujemy, który spośród pracowników wszystkich firm biorących udział w konkursie zdobył najwięcej naklejek, a więc najczęściej przyjeżdżał do pracy rowerem. Trzech zwycięzców otrzyma wybrane przez siebie nagrody rzeczowe o wartości do 2000 zł za 1 miejsce, do 1000 zł za 2 miejsce i do 500 zł za 3 miejsce (jeśli uczestnik konkursu osiągnie wymaganą ilość naklejek za odpowiednio 50, 40 i 30 przyjazdów rowerem do pracy).

  1. B.Dla tych pracowników, którzy nie posiadają roweru, ale chcieliby przyjeżdżać do pracy rowerem lub którzy z jakiegoś powodu nie mogą przyjeżdżać do pracy w ten sposób, ale będą chcieli przemieszczać się rowerem w celach służbowych chcemy stworzyć nową usługę - rowery służbowe dla firm. Nowi pracownicy będą mogli podróżować do i z pracy oraz w celach służbowych rowerami zamiast używania samochodów służbowych. Chcemy rozpowszechniać informacje dla nowych pracowników na temat nowych możliwości za pośrednictwem poczty elektronicznej aby bardziej zaznajomić z ideą używania rowerów służbowych.

Pięć firm wyraziło chęć otrzymania takich rowerów od firmy realizującej naszą kampanię: RADMOR S.A., Urząd Miasta Gdyni, Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni, Urząd Morski w Gdyni, Biuro Planowania Przestrzennego w Gdyni. Każda firma dostanie po 2 szt. rowerów.

  1. C.Nowi pracownicy będą mieli również możliwość skorzystania z darmowego serwisu dla swojego własnego roweru (dwa razy w czasie trwania kampanii) w wybranych przez nas punktach świadczących usługi serwisu rowerowego.
  2. D.„Pozytywne rowery”. Aby pokazać dobry przykład ludzi, którzy już zamienili samochód na rower w celu dojazdu do pracy, zaparkujemy 20 szt. rowerów z pozytywnymi hasłami obok siedzib naszych firm.


Zabawne rymowanki mają zwrócić uwagę przechodniów i zachęcić do rozważenia użycia roweru w celu dojazdu do pracy. Ważne jest, aby pokazać rowery w naszym naturalnym otoczeniu i uświadamiać ludziom, że jazda na rowerze do pracy nie jest dziwna, lecz wybitnie pozytywna.

 

segment_pliki/image004.jpg

Po zakończeniu części kampanii D - Rowery z pozytywnymi wiadomościami, w celu dalszego oddziaływania naszego przekazu,„zwyczajne” rowery z tabliczkami zostaną całkowicieodmienione poprzez piękne dekoracje i pomalowanie na żywe kolory. Rowery będą zaparkowane przy miejskich stojakach rowerowych, które nadal są rzadko używane. Będzie to również pokazywać ludziom, że rowery są bardziej atrakcyjną alternatywą dla samochodów i w obecnych czasach rower pozwala się wyróżnić – w przeciwieństwie do samochodu ("każdy ma samochód"). Na rowerach znajdą się także tabliczki z głównym hasłem naszej kampanii: “nie bądź korek :-), które możemy interpretować z przymrużeniem oka.

Kolorowy rower w Amsterdamie

Decorated bicycle in Amsterdam

źródło: http://www.meetthegreens.org/blog/2007-09-14.html


G. Dodatkowo opracowaliśmy 3 różne plakaty, aby jeden nie był zbyt nudny :-)

 

NOWI UCZNIOWIE

Jesteśmy organizatorami “Pieszego autobusu” oraz kampanii promującej chodzenie pieszo do szkoły. Naszą grupa docelową jest 12 szkół podstawowych – łącznie 1700 uczniów.

A. “Pieszy autobus” planujemy wdrożyć w 6 szkołach, wśród 900 uczniów.

W styczniu 2012 roku zorganizowaliśmy w szkołach spotkania informacyjne z rodzicami i nauczycielami. W tym celu stworzyliśmy atrakcyjne ulotki z cennymi informacjami na temat działania „Pieszego autobusu” oraz wzorem oświadczeń o przystąpieniu do programu dla rodziców.

Mamy również opracowane i wyprodukowane plakaty „Pieszego autobusu” dla szkół, aby ułatwić przekazywanie informacji i promować program wśród dzieci i rodziców. Spotkaliśmy się z dyrektorami szkół i nauczycielami i przekazaliśmy nasze ulotki i plakaty.

Ponadto spotkaliśmy się z rodzicami podczas wywiadówek szkolnych organizowanych w styczniu. Prawie wszyscy rodzice 900 uczniów (grupa docelowa) zostali poinformowani o projekcie, otrzymali ulotki i zobaczyli plakaty. Po otrzymaniu pierwszej informacji na temat „Pieszego autobusu” mają teraz czas na rozważenie, czy chcą przystąpić do projektu.

 

PLAKAT “PIESZY AUTOBUS”

ULOTKA INFORMACYJNA “PIESZY AUTOBUS”

 

W marcu zorganizowaliśmy w 5 szkołach drugą imprezę promocyjną, z wieloma atrakcjami dla dzieci i osobnym programem informacyjnym przygotowanym dla rodziców.

 

Zaprosiliśmy potencjalnych uczestników Pieszego autobusu - rodziców z dziećmi, aby wspólnie zaplanować trasę „Pieszego autobusu”. Były także pokazy pięciu odcinków filmu promującego „Pieszy autobus”, przygotowanego w formie atrakcyjnej zarówno dla dorosłych jak i dzieci.

(Filmiki dostępne są na www.facebook.com/PieszyAutobusGdynia).

Dzieci uczestniczyły między innymi w pokazie czarodziejskich sztuczek iluzjonisty oraz wielu atrakcyjnych zabawach w specjalnie przygotowanym "kąciku zabawy".

 

We wrześniu 2012 roku zorganizujemy podobną imprezę promocyjną ponownie aktywując nasz „Pieszy autobus”. Jest to konieczne, ponieważ jest to nowość w Gdyni i ważne jest, aby przypomnieć szkołom i rodzicom o naszym projekcie.

B. W 6 szkołach podstawowych w Gdyni zostanie przeprowadzona kampania "Pieszo raz w tygodniu" Przygotowaliśmy gadżety wspomagające bezpieczeństwo dzieci w drodze do szkoły – breloczki i kamizelki odblaskowe. Dla rodziców, którzy pieszo odprowadzają dzieci do szkoły będziemy mieć drobne upominki – w każdą środę przez dwa miesiące inne: kwiaty, herbatniki, kawę, herbatę lub czekoladki.

 

O naszej kampanii będzie informował plakat "Pieszo do szkoły" wykorzystujący główne hasło „Nie bądź korek, zgaś motorek”. Został zaprojektowany z dużą ilością szczegółów i napisów, aby zwrócić uwagę, zachęcić do czytania, myślenia, zapamiętywania i działania.

segmrnt

  

Wszystkie pierwsze i drugie klasy szkół podstawowych biorących udział w naszej kampanii otrzymają plakat „Drzewko” o rozmiarze B1. Cały plakat jest bardzo kolorowy - z wyjątkiem drzewa szarego z powodu zanieczyszczeń. Dzieci, które chodzą pieszo do szkoły, pomogą sprawić, aby drzewko również stało się „żywe” naklejając codziennie nieduże naklejki w zielonym i brązowym kolorze.

Za każdy dzień, w którym dziecko przyjedzie do szkoły pieszo, otrzyma naklejkę do przyklejenia na plakacie. To zachęci do myślenia o wpływie CO2 ma na nasze środowisko naturalne i zastanowienia się, co można zrobić, aby zmniejszyć zanieczyszczenie środowiska. Dzieci, które przystąpią do „Pieszego autobusu” lub będą brały udział w kampanii „Pieszo do szkoły” otrzymają atrakcyjne pudełka na kanapki z pozytywnym przekazem "Pieszo do szkoły", kamizelki i breloki odblaskowe.

RODZICE NOWORODKÓW

Elementem kampanii dla rodziców noworodków będą plakaty oraz pismo „Mama w pięknym mieście”, które będziemy dystrybuować w placówkach służby zdrowia w Gdyni.

Młodzi rodzice często spędzają dużo czasu, oczekując na wizytę w poradni lekarskiej. Chcemy zapewnić im interesującą lekturę i jednocześnie przekazać treści promujące chodzenie pieszo.

Nasza gazetka będzie miała 32 strony pełne ciekawych artykułów promujących chodzenie pieszo, spacerowanie, ale także sugerujących chodzenie z noworodkami do przychodni pieszo.

Część artykułów będzie zachęcać do aktywnego trybu życia: “Aktywna mama to zdrowa mama”, “Życie bez samochodu”, “Wózki dla aktywnych”, “Niezbędnik praktycznych rodziców”, inne artykuły będą opisywać sprawy związane z miastem – jak powinny być budowane, by spełniać nowoczesne wymogi sprzyjając chodzeniu pieszo i wykorzystywaniu środków komunikacji miejskiej zamiast samochodu: „Przestrzeń publiczna w mieście przyjaznym dla pieszych” z perspektywy architekta urbanisty, “Eko-miasto Kopenhaga” o której opowiadają mieszkańcy tego miasta.



Nie wszystkie artykuły będą dotyczyły wyłącznie tematów związanych z chodzeniem – chcemy zainteresować naszych czytelników poprzez różnorodność.

Naszym celem jest stworzenie interesującej gazetki pełnego różnorodnych tematów i atrakcyjnej grafiki, aby był postrzegany jako ciekawa lektura, nie jak wielostronicowa ulotka.

Nasz przekaz – promowanie chodzenia pieszo – jest najważniejszym przesłaniem pisma, ale staramy się, aby dobór tematów sprawił, że zainteresujemy różnych czytelników.

W naszej gazetce znajdzie się także konkurs – w ten sposób chcemy zachęcić czytelników do zabrania pisma ze sobą i wnikliwszej lektury.

Grafika plakatów i okładka magazynu tworzą spójną całość.

Kampanię przeprowadzimy w 7 ośrodkach zdrowia w Gdyni.


OGÓLNE INFORMACJE O PROJEKCIE SEGMENT

Konsorcjum projektu SEGMENT składa się z 8 partnerów : 6 miast - London Borough of Hounslow (partner wiodący), Utrecht, Sofia, Almada, Ateny, Gdynia oraz Centrum Badań Transportowych Uniwersytetu Aberdeen i Europejska Platforma Zarządzania Mobilnością (EPOMM).

 

Projekt SEGMENT przedkładany jest przez Komisję Wspólnot Europejskich, dofinansowany w ramach Programu Inteligenta Energia Europa (IEE).

Wartość budżetu gdyńskiej części projektu wynosi 260 000,00 EUR. Kwota dofinansowania wynosi 71,67%.

Okres realizacji projektu: kwiecień 2010 r.- marzec 2012 r.

Projekt dofinansowany z CIP – IEE 2009 – 3.1 Promotion & Dissemination Project (Competitive and Innovation framework Programme – Inteligent Energy Europe)

 

Link do edycji 2015 kampanii „Do pracy jadę rowerem” (poza projektem SEGMENT)

<- Powrót