Nie bądź korek, czyli gdyński projekt "SEGMENT"
Dodaj Serwis do UlubionychUstaw jako stronę startową

Menu witryny

Polecane strony

Biuro Obsługi Strefy Płatnego Parkowania

Portal TRISTAR
gdynia_mobilna

Biuletyn Informacji Publicznej ZDiZ w Gdyni

elektroniczna platforma usług administracji publicznej

um_logo

Serwis internetowy Wydziału Geodezji Urzędu Miasta Gdyni

Projekty unijne

Pieszy Autobus

civitas_logo

ENTER.HUB

konkurs2015rower

Flow_logo

FT_RGB

Rowerowy konkurs dla pracowników gdyńskich firm i instytucji, „pieszy autobus” i „pozytywne” jednoślady w różnych punktach miasta to tylko niektóre propozycje twórców unijnego projektu „SEGMENT” („Segmented marketing for energy efficient transport”), który realizowany jest w Gdyni od kwietnia 2010 r. i potrwa do marca 2013 r. Uczestniczy w nim także sześć innych europejskich miast: London Borough of Hounslow, Ateny, Monachium, Sofia, Utrecht i Almada. Wartość budżetu gdyńskiej części projektu to 260 tys. euro. Unijne dofinansowanie wynosi 71,67%.

Cel – przekonać mieszkańców do alternatywnych wobec samochodu, zarazem bardziej przyjaznych środowisku sposobów przemieszczania się.

W ramach projektu realizowane są trzy kampanie skierowane do:
- nowych pracowników,
- uczniów rozpoczynających szkołę podstawową i ich rodziców,
- rodziców noworodków, którzy podróżują z pociechami do ośrodków zdrowia.
Wszyscy znajdują się w przełomowym momencie życia. Twórcy projektu uznali, że takie osoby są bardziej skłonne do zmiany swych przyzwyczajeń, także transportowych, i warto przeprowadzić wśród nich pilotażowy projekt.

image010

„Do pracy na rowerze”


Trzydzieści dwie osoby z siedmiu gdyńskich firm i instytucji zgłosiły chęć uczestnictwa w konkursie „Do pracy na rowerze”, trwającym od 2 kwietnia do 13 lipca. Nowi pracownicy: RADMOR S.A., Urzędu Miasta Gdyni, Zarządu Dróg i Zieleni, Urzędu Morskiego, Urzędu Skarbowego, Biura Planowania Przestrzennego oraz SKM PKP sp. z o.o. za każdy przyjazd do pracy rowerem otrzymają naklejkę. Jeśli w ciągu tygodnia dwukrotnie dotrą do swych firm w ten sposób, otrzymają... dwie poranne przekąski. Za zdobycie 15 naklejek uczestnik konkursu dostanie dwa bilety do kina. Na najbardziej zaangażowanych czekają nagrody rzeczowe: o wartości do 2 tys. zł – za 1 miejsce (co najmniej 50 zebranych naklejek), do 1 tys. zł – za 2 miejsce (40 naklejek) – i do 500 zł za miejsce 3 (30 naklejek).
Dla osób, które nie posiadają jednośladów, ale chciałyby w ten sposób dojeżdżać do pracy, przygotowano niespodziankę – służbowe rowery. Pięć firm, które zgasiły taką chęć, otrzymało po dwa pojazdy, na których można podróżować do i_z pracy oraz w celach służbowych.

Wszystkich mieszkańców do przesiadki na ten ekologiczny środek transportu zachęcać ma 19 „pozytywnych rowerów”, które ustawiono w pobliżu firm i instytucji uczestniczących w konkursie – każdy z zabawnym, rymowanym hasłem. W czerwcu zostaną one pomalowane i udekorowane.

image022„Pieszy autobus”

Uczniowie pierwszych i drugich klas sześciu gdyńskich podstawówek odprowadzani są do szkoły przez nauczycieli. „Pieszy autobus” tworzy grupa 4-8 dzieci, które spotykają się w wyznaczonych miejscach (na tzw. przystankach) i_maszerują wraz z opiekunem określoną trasą. W czasie drogi są kierowcami, konduktorami oraz pasażerami, dzięki czemu uczą się bezpiecznego zachowania na drodze, orientacji w terenie, samodzielności i odpowiedzialności, a przy okazji świetnie się bawią. W innych sześciu podstawówkach rodzice zachęcani są do odprowadzania swych pociech indywidualnie. Dzieci chodzące do szkoły w „pieszych autobusach” oraz uczestniczące w kampanii „Pieszo do szkoły” otrzymały pudełka na kanapki z pozytywnym przekazem, kamizelki i breloki odblaskowe.
 
image032„Mama w pięknym mieście”

W siedmiu gdyńskich ośrodkach zdrowia rodzice noworodków czekający z pociechami na wizytę u lekarza mogą poczytać gazetkę „Mama w pięknym mieście”, zachęcającą do aktywnego trybu życia i spacerów z dziećmi – także do przychodni.

Przed rozpoczęciem powyższej kampanii przeprowadzono badania związane z_przyzwyczajeniami transportowymi gdynian. Zostaną one powtórzone po zakończeniu projektu, dzięki czemu będzie można określić efektywność akcji.

Więcej o prowadzonych kampanianiach promocyjnych w ramach projektu SEGMENT po kliknięciu w link -> kampanie promocyjne.

<- Powrót