
SEGMENT to trzyletni projekt, który ma na celu sprawdzenie wpływu marketingowej segmentacji rynku na przekonywanie ludzi do zmiany zachowań oraz zmotywowania ich do korzystania z mniej energochłonnych środków transportu. Skoncentruje się na “punktach zwrotnych w życiu”, które skłaniają ludzi do zakwestionowania swoich dotychczasowych przyzwyczajeń transportowych. Projekt wykorzysta segmentację rynkową, aby powiększyć korzystny wpływ kampanii marketingowych ukierunkowanych na zarządzanie mobilnością. Gdynia oraz 6 europejskich miast partnerskich zastosuje założenia projektu do sprawdzenia przyjętej metodologii, a w szczególności ustali, czy założony cel może być osiągnięty na podstawie ograniczonych danych rynkowych. SEGMENT zbuduje fundamenty do wdrażania skutecznych kampanii marketingowych kształtujących pożądane zachowania transportowe w całej Europie.
Rezultaty:
• Uniwersalny model segmentacji marketingowej i metodologia gromadzenia i_analizy danych maksymalizuje integrację pomiędzy wartościami życia i_„punktami zwrotnymi w życiu”. Model zostanie przetestowany i wdrożony w Gdyni oraz 6_miastach partnerskich projektu, po czym będzie mógł zostać dopasowany i_wykorzystany we wszystkich 27 państwach członkowskich Unii Europejskiej.
• Skuteczne kampanie marketingowe odpowiednio skierowane do określonej grupy docelowej wdrożone w_Gdyni i 6 miastach partnerskich projektu, rozpoczną zmiany w postawie społeczeństwa (percepcji, satysfakcji, świadomości, przychylności, aspiracji, wartości) i zachowaniu wobec zrównoważonego transportu (mierzone poprzez porównanie wyników badań monitorujących z zebranymi wcześniej danymi z każdego miasta).
• Rozwój kompetencji i zdolności transportowych w Europie w celu zwiększenia i_przyspieszenia podejmowania i_wymiany najlepszych praktyk europejskich przy opracowywaniu, wdrażaniu i monitorowaniu kampanii marketingowych, udoskonalonych poprzez wykorzystanie mieszanki technik marketingowych dla ściśle określonych grup społecznych zdefiniowanych przez “punkty zwrotne w życiu”.
Tytuł projektu |
SEGMENT – SEgmented Marketing for ENergy efficient Transport |
Data podpisania umowy o dofinansowanie; numer projektu i/lub umowy |
Projekt otrzymał nr IEE/09/759/SI2.558247 Umowa o dofinansowanie została podpisana dnia 14 kwietnia 2009r. |
Źródło dofinansowania (Nazwa programu, Priorytetu, Działania, Poddziałania) |
Program Inteligentna Energia Europa 2007-2013 CIP –IEE-2009.3.1 Promotion and Dissemination projects
|
Okres realizacji (miesiąc, rok) |
36 m-cy okres realizacji 20.04.2010-20.03.2013 |
Wnioskowana lub przyznana kwota dofinansowania |
Wnioskowana kwota dofinansowania dla całego projektu -1.345.336,00 EUR, w tym wnioskowana kwota dofinansowania dla Gminy Miasta Gdyni – 115 663,91 |
Całkowity koszt projektu |
całkowity kosztu projektu - 1.793.783,00, w tym całkowity koszt realizacji części gdyńskiej – 161 384,00 |
Kurs przeliczeniowy euro |
szacunkowy kurs euro – 4 PLN |
Cel, zakres rzeczowy Projektu i planowane rezultaty |
Projekt ma odpowiednio zachęcić mieszkańców Gdyni do zmiany negatywnych przyzwyczajeń transportowych i zmotywować do korzystania z bardziej efektywnych energetycznie i przyjaznych środowisku środków transportu. Gdynia planuje zwiększyć świadomość komunikacyjną i wpłynąć na zachowania transportowe wybranych grup społecznych poprzez zastosowanie segmentacji marketingowej. (Wybrano następujące grupy docelowe: 1) uczniów rozpoczynających szkołę podstawową i ich rodziców, 2) osoby rozpoczynające nową pracę, 3) rodziców noworodków podróżujących z nimi do ośrodka zdrowia. Opracowano odpowiednią ankietę, przeprowadzono badania przyzwyczajeń komunikacyjnych powyższych grup, wyłoniono segmenty, dla których opracuje się i przeprowadzi odpowiednie kompanie marketingowe. Po kampaniach ponownie przeprowadzi się badania.)
|
Lider Projektu |
London Borough of Hounslow |
Partnerzy |
Utrecht, Sofia, Almada, Ateny, Centrum Badań Transportowych z Uniwersytetu w Aberdeen; Europejska Platforma Zarządzania Mobilnością (EPOMM) oraz Gdynia . |
Koordynator Projektu oraz osoba do kontaktów (imie i nazwisko, stanowisko, nr tel., adres e-mail) |
Alicja Pawłowska, Starszy Inspektor, tel. 58 761 20 38, e-mail: a.pawlowska.@.zdiz.gdynia.pl |
![]() |
![]() Projekt dofinansowany z CIP – IEE 2009 – 3.1 Promotion & Dissemination Project |
![]() |