SEGMENT - kampania „Odprowadzam sam”
Dodaj Serwis do UlubionychUstaw jako stronę startową

Menu witryny

Polecane strony

Biuro Obsługi Strefy Płatnego Parkowania

Portal TRISTAR
gdynia_mobilna

Biuletyn Informacji Publicznej ZDiZ w Gdyni

elektroniczna platforma usług administracji publicznej

um_logo

Serwis internetowy Wydziału Geodezji Urzędu Miasta Gdyni

Projekty unijne

Pieszy Autobus

civitas_logo

ENTER.HUB

konkurs2015rower

Flow_logo

FT_RGB

SDC10554

Projekt SEGMENT ma uświadomić mieszkańcom Gdyni jak ich przyzwyczajenia transportowe wpływają na ruch drogowy i zanieczyszczenie środowiska oraz odpowiednio zachęcić do korzystania z bardziej efektywnych energetycznie i przyjaznych środowisku środków transportu.
 
W ramach projektu SEGMENT Gmina Miasta Gdyni - Zarząd Dróg i Zieleni realizuje trzy odrębne kampanie marketingowe skierowane i dostosowane do następujących grup docelowych:
1. Uczniów I klas szkół podstawowych rozpoczynających szkołę podstawową i ich rodziców,
2. Osoby rozpoczynające nową pracę,
3. Rodziców noworodków (podróżujących z nimi do ośrodka zdrowia).
Zakładamy, że grupy znajdujące się w punktach zwrotnych w życiu są bardziej skłonne do zmiany swoich przyzwyczajeń transportowych. 

Poniżej przedstawiamy kampanię marketingową skierowaną do rodziców, którzy pieszo odprowadzają dzieci do szkoły.


NOWI UCZNIOWIE
Naszą kampanię przeprowadzamy w 6 szkołach podstawowych:
1.    SP nr 6 przy ul. Cechowej 22
2.    SP nr 8 przy ul. Orłowskiej 27/33
3.    SP nr 17 przy ul. Grabowo 12
4.    SP nr 20 przy ul. Starodworcowej 36
5.    SP nr 26 przy ul. Tatrzańskiej 40
6.    SP nr 31 przy ul. Chylońskiej 227


"Nauczyciele zauważają zmianę przyzwyczajeń komunikacyjnych dzieci i ich rodziców. Zdecydowana większość rodziców stara się chociaż raz w tygodniu odprowadzać dzieci do szkoły piechotą."     

                                       

W tej części kampanii zachęcamy do indywidualnego odprowadzania dzieci do szkoły przez rodziców. 

O naszej kampanii informuje plakat "Pieszo do szkoły" wykorzystujący główne hasło „Nie bądź korek, zgaś motorek”. Został zaprojektowany z dużą ilością szczegółów i napisów, aby zwrócić uwagę, zachęcić do czytania, myślenia, zapamiętywania i działania. Uprzejmie prosimy o wywieszenie plakatów do 8 maja na terenie Państwa szkół.

Dla dzieci przygotowaliśmy gadżety wspomagające bezpieczeństwo dzieci w drodze do szkoły – kamizelki odblaskowe.

Dla rodziców, którzy pieszo odprowadzają dzieci do szkoły mamy drobne upominki – w wyznaczonych terminach przez dwa miesiące - kwiaty, herbatniki, kawę, herbatę lub czekoladki.
Aby zebrać dane ilu rodziców odprowadza dzieci do szkoły, przeprowadzamy badania ankietowe przed szkołami – odpowiednio przygotowani ankieterzy zapraszają rodziców do udziału w krótkiej ankiecie. Każdy rodzic, który potwierdzi, że odprowadził dziecko do szkoły idąc pieszo, zostanie „nagrodzony” drobnym, sympatycznym upominkiem.

plakat_segment_drze


"Akcja jak w szkołach jest bardzo fajnie oceniana, dzieci się mocno zaangażowały w projekt i bardzo mobilizują rodziców żeby z nimi chodzili na piechote. Dzieci które mieszkają dalej wymuszają na rodzicach dojazd do szkoły autobusem a nie samochodem Rodzice dla dzieci robią wszystko i chodzą z nimi ;-) Akcja Drzewko naprawdę przynosi efekty."

plakat_segment

Zdjcie0879


Wszystkie pierwsze klasy szkół podstawowych biorących udział w naszej kampanii otrzymały po 2 szt. plakatu „Drzewko” o rozmiarze B1 wraz z naklejkami. Cały plakat jest bardzo kolorowy - z wyjątkiem drzewa szarego z powodu zanieczyszczeń. Dzieci, które chodzą pieszo do szkoły, pomogą sprawić, aby drzewko również stało się „żywe” naklejając nieduże naklejki w zielonym i brązowym kolorze.

Zdjcie0880


“PIESZO DO SZKOŁY” PUDEŁKO NA KANAPKI DLA DZIECI CHODZĄCYCH PIESZO DO SZKOŁY

plakat_pieszko

plakat_segment1

 ODBLASKOWE KAMIZELKI I MASKOTKI

odblaski_segment2

Projekt dofinansowany z CIP – IEE 2009 – 3.1 Promotion & Dissemination Project (Competitive and Innovation framework Programme – Inteligent Energy Europe)

 
<- Powrót