Remont przejścia podziemnego – kończy się 3 etap prac

widok z góry na trwające roboty drogowe, widoczne oznakowanie i ruch uliczny

Dobiega końca trzeci etap prac polegających na remoncie przejścia podziemnego pod ul. Morską na przedłużeniu tunelu PKP Gdynia Główna.

– Celem prac jest remont izolacji przejścia i zabezpieczenie go przed między innymi przeciekaniem. Modernizacja zakłada wymianę izolacji nad całą powierzchnią przejścia podziemnego i wybudowanie windy zlokalizowanej w części przejścia od strony torów PKP. Prace idą zgodnie z planem, zgodnie z umową wykonawca powinien je zakończyć w lutym 2025 r. – mówi Bartłomiej Austen, wiceprezydent Gdyni.

W ramach trzeciego etapu prac, wykonawca sfrezował nawierzchnię drogową (od strony ul. Warszawskiej), wykonał remont izolacji obiektu na tym fragmencie i odtworzył nawierzchnię. Obecnie prace skupiają się w okolicy chodnika, gdzie również trwa remont izolacji przejścia podziemnego.

– Po zakończeniu trzeciego etapu, wykonawca ułoży warstwę ścieralną na każdym z wykonywanych etapów (Obecnie kierowcy poruszają się po warstwie wiążącej). Te prace zostaną zrealizowane w grudniu tego roku, przy sprzyjających warunkach atmosferycznych. W trakcie tych robót konieczne będą czasowe zmiany w organizacji ruchu. Otworzone zostanie również oznakowanie oraz przywrócona zostanie stała organizacja ruchu – informuje Michał Felon, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.

Równolegle do prac drogowych, trwa budowa windy zlokalizowanej w części przejścia od strony torów PKP. Obecnie prowadzone są już prace wykończeniowe, w najbliższym czasie rozpocznie się montaż ostatnich części dźwigu osobowego.

trwające roboty, widoczny pracujący sprzęt - koparka usypująca ziemię, w tle dworzec i napis Gdynia Główna
Budowa dźwigu osobowego // fot. M. Mielewski

Przypomnijmy, że przejście pod ul. Morską na wysokości dworca Gdynia Główna to przedłużenie tunelu od dworca i pod peronami kolejowymi aż do ul. Wolności. To bardzo ważny tunel, z którego codziennie korzystają turyści i mieszkańcy. Remont jest konieczny do wykonania z uwagi na stan techniczny obiektu. Przejście podziemne zostało zbudowane w latach 60, a ostatni remont w ramach prac utrzymaniowych przeszło w 2012 r.

Podziel się z innymi tą wiadomością:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

Najnowsze: