Rozpoczęły się prace związane z awaryjną wymianą dylatacji na Estakadzie Kwiatkowskiego. Roboty są prowadzone etapami i każdorazowo wiążą się z zajęciem jednego pasa ruchu. Na początek prace odbywają się na buspasie, następnie prace obejmą środkowy, a na końcu lewy pas ruchu.
Rozpoczęcie wymiany dylatacji na Estakadzie Kwiatkowskiego było konieczne ze względu na stan techniczny obiektu. Naszym celem jest, by prace zostały wykonane sprawnie i z jak najmniejszymi utrudnieniami dla kierowców. Dlatego prowadzone są etapami, przy zachowaniu możliwości przejazdu po pozostałych pasach ruchu. Prosimy kierowców o cierpliwość i zachowanie szczególnej ostrożności w okolicy wymienianej dylatacji – mówi Michał Felon, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni
Zakres prac
Na każdym pasie ruchu wykonane zostaną następujące etapy robót:
- wykucie i usunięcie starej dylatacji,
- przygotowanie powierzchni pod nową dylatację,
- montaż nowej dylatacji,
- betonowanie i uzupełnienie masą mineralno-bitumiczną.
Ponadto, w rejonie wymiany dylatacji przeprowadzone zostaną prace związane z piaskowaniem, oczyszczaniem oraz malowaniem spodu konstrukcji
Na najbliższy poniedziałek zaplanowany został montaż części dylatacji na buspasie, po czym ekipy budowlane przystąpią do kolejnych etapów wymiany dylatacji.
Bezpieczeństwo przede wszystkim
Przypomnijmy, że uszkodzenie dylatacji na styku konstrukcji stalowej i żelbetowej Estakady Kwiatkowskiego w kierunku dzielnic północnych, tuż przed zjazdem
w ul. Kontenerową, doprowadziło do wyłączenia buspasa z ruchu. Dodatkowo, z powodu postępującej degradacji konstrukcji oraz niedawnej awarii dylatacji, od 19 lutego obowiązuje zakaz wjazdu dla pojazdów ciężarowych (powyżej 10 ton).
Estakada pozostaje jednak otwarta dla samochodów osobowych, autobusów komunikacji miejskiej oraz innych lżejszych pojazdów. W trosce o bezpieczeństwo kierowców wprowadzono także ograniczenie prędkości do 50 km/h.
Koszt i finansowanie inwestycji
Szacowany koszt wymiany uszkodzonej dylatacji wynosi 760 tys. zł. Środki na ten cel są zabezpieczone w budżecie Zarządu Dróg i Zieleni, a całość prac zostanie zrealizowana w ramach umowy utrzymaniowej.