Trwa modernizacja gdyńskich zatok autobusowych

Gdynia stawia na komunikację zbiorową, czego dowodem są inwestycje podejmowane w zakresie rozwoju zrównoważonego transportu. Ekologiczna flota autobusowa, powstający kontrapas autobusowy czy modernizacja zatok to działania, które mają przekonać mieszkańców do pozostawienia aut na rzecz komunikacji miejskiej.

Koszt modernizacji zatok autobusowych to ok. 12 mln złotych! To kolejna inwestycja potwierdzająca, że Gdynia promuje mieszkańców korzystających z transportu publicznego. Pełna modernizacja zatok będzie z pewnością odczuwalna dla użytkowników gdyńskich autobusów i trolejbusów. To także świetna informacja dla kierowców naszych 55, nowoczesnych autobusów MAN, które w komfortowych warunkach będą obsługiwać gdyńskich pasażerów – podkreśla Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.

Prace modernizacyjne_zatoki autobusowe

W ramach modernizacji zatok zaplanowano wymianę nawierzchni bitumicznej wraz z jej konstrukcją na nową, bardziej wytrzymałą nawierzchnię betonową. Dzięki temu poprawi się komfort podróży wszystkich pasażerów i trwałość samych zatok.

W ramach prac wymieniamy również krawężniki. Układamy tzw. profilowane krawężniki systemowe, które nie niszczą opon autobusów i umożliwiają maksymalnie bliski podjazd pojazdu do krawędzi. Takie udogodnienie jest szczególnie ważne dla rodziców podróżujących z wózkami, osób z niepełnosprawnościami i o ograniczonej mobilności czy seniorów. Na chodnikach stosujemy rozwiązania przyjazne dla osób niedowidzących i niewidomych. Zgodnie ze Standardami Dostępności dla miasta Gdyni wykorzystujemy różne rodzaje płytek fakturowanych – tłumaczy inspektor nadzoru inwestorskiego Michał Żygowski z Referatu Utrzymania Dróg i Obiektów Inżynierskich gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

Które zatoki zostaną zmodernizowane?

Gdyński ZDiZ po konsultacjach z Zarządem Komunikacji Miejskiej w Gdyni dokonał wyboru 30 zatok, które wymagały remontu. Do końca bieżącego roku zostaną przeprowadzone modernizacje 19 zatok. Są to zarówno lokalizacje w centrum Gdyni, tak jak np. zatoka przy ul. Jana z Kolna oraz destynacje dzielnicowe, m.in. zatoki wzdłuż ulicy Miętowej na Dąbrowie.

Zatoka przystankowa przy ulicy Władysława IV/Armii Krajowej została już oddana do użytkowania.

Poniżej przystanki, przy których obecnie trwają remonty:

– Gdynia Dworzec Główny PKP – Hala (02, 04, 06)/Jana z Kolna,

– Wiklinowa (02)/Chabrowa,

– Myśliwska (02)/Chwaszczyńska,

– Al. Zwycięstwa/Wielkopolska,

– Al. Zwycięstwa/granica z Sopotem,

– Lidzka (02)/Wielkopolska,

– Tymiankowa w obie strony/Miętowa,

– Piołunowa w obie strony/Miętowa,

– Pętla Miętowa

Na rozpoczęcie robót czeka zatoka przy przystanku Al. Zwycięstwa/Harcerska oraz 6 zatok przy ulicy Rdestowej (Kameliowa 01/02, Paprykowa 01/02, Szafranowa 01/02)

Prace modernizacyjne prowadzą aż trzy firmy: Eurovia, MTM i WPRD-Gravel.

Zadanie realizowane jest w ramach projektu „Rozwój zrównoważonego transportu publicznego w Gdyni poprzez inwestycje infrastrukturalne, m.in. utworzenie węzła integracyjnego Gdynia Chylonia”

Projekt współfinansowany z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020

Fundusze Europejskie

Podziel się z innymi tą wiadomością:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

Najnowsze: