Wiadukt na Karwinach zabezpieczony

Wyremontowany spód wiaduktu oraz wyremontowane słupy nośne

Zakończono prace naprawcze na wiadukcie w ciągu ul. Wielkopolskiej w Gdyni. Początkowo zaplanowana naprawa słupów nośnych przerodziła się w kompleksowy remont, obejmujący również zabezpieczenie konstrukcji nad torami kolejowymi. Dzięki rozszerzeniu zakresu działań, wiadukt został zabezpieczony, a bezpieczeństwo użytkowników drogi i kolei zapewnione.

11 grudnia 2024 roku, na podstawie ekspertyzy zleconej przez Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni, wprowadzono zmiany w organizacji ruchu – zamknięto jeden pas w kierunku Kościerzyny oraz ograniczono tonaż pojazdów do 25 ton (ograniczenie to pozostanie na stałe). Warunkowo dopuszczono przejazd autobusów i pojazdów służb ratunkowych.

 

 

Początkowo planowaliśmy jedynie naprawę słupów nośnych, ale po oględzinach i analizie stanu technicznego konstrukcji zdecydowaliśmy się rozszerzyć zakres prac. Zależało nam na tym, by zabezpieczyć obiekt kompleksowo – również od strony spodniej, nad torami kolejowymi – mówi Michał Felon, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni
w Gdyni.

Ważnym elementem realizacji prac były warunki pogodowe – prace mogły być prowadzone w nocy tylko wtedy, gdy temperatura nie spadała poniżej 5 stopni Celsjusza. Istotnym aspektem realizacji było uzyskanie zgód od PKP PLK, co umożliwiło prowadzenie robót nad torami kolejowymi. Dlatego większość robót nad torami kolejowymi realizowano w pięciu etapach nocnych, aby nie zakłócać ruchu pociągów.

Zgodnie z wytycznymi Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego, które były zgodne z naszymi wcześniejszymi ustaleniami, zakres robót został rozszerzony, co pozwoliło na kompleksowe zabezpieczenie konstrukcji wiaduktu.

Wyremontowany spód wiaduktu oraz wyremontowane słupy nośne
Zakończone roboty zabezpieczająco-naprawcze słupów nośnych oraz spodu konstrukcji wiaduktu, fot. M. Mielewski

 

Zakres robót objął:

  • remont słupów nośnych (m.in. skucie betonu, piaskowanie, iniekcje, reprofilacja, malowanie),
  • remont spodu konstrukcji (uzupełnienie ubytków, szpachlowanie, piaskowanie, malowanie),
  • wykonanie i montaż indywidualnych opasek wzmacniających na trzech słupach.

Trwa procedura odbiorowa robót zabezpieczająco-naprawczych. Koszt całkowity robót oszacowano na ok. 400 tys. zł.

Podziel się z innymi tą wiadomością:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

Najnowsze: