Za nami testy oświetlenia wiaduktu na ul. Puckiej

na zdjęciu wiadukt drogowy podświetlony na kolor biało-czerwony

Budowa wiaduktu na ulicy Puckiej jest na ostatniej prostej. We wtorek testowane było oświetlenie obiektu. Konstrukcja będzie podświetlona na stałe po zakończeniu wszystkich prac.

Na ul. Puckiej powstaje 185-metrowy wiadukt drogowy, który ułatwi kierowcom, pieszym i rowerzystom dojazd do oraz z północnych dzielnic Gdyni, znacznie poprawiając przy tym ich bezpieczeństwo. Nowy wiadukt drogowy prowadzić będzie nad liniami kolejowymi 201, 228 oraz grupą torów stacji Gdynia Port, na północ od ul. Przemysłowej. Znajdą się tam dwa pasy ruchu, 1,5-metrowy chodnik dla pieszych oraz ścieżka rowerowa. Wiadukt zostanie zabezpieczony barierami ochronnymi i oświetlony. W ramach inwestycji całkowicie zlikwidowane zostaną przejazdy kolejowo-drogowe.

– Aktualnie widać już całą konstrukcję wiaduktu, mury oporowe, a także przyległą infrastrukturę drogową. We wtorek wieczorem odbyły się testy oświetlenia obiektu, który dzięki zastosowanym rozwiązaniom może być podświetlany na różne kolory. Wiadukt zostanie podświetlony na stałe po zakończeniu prac – informuje Bartłomiej Austen, wiceprezydent Gdyni.

Dzięki nowoczesnemu rozwiązaniu z użyciem sterownika DMX, wiadukt może oświetlony różnymi kolorami – mogą być zastosowane dedykowane kolory na święta państwowe (np. flaga) oraz dynamiczne sceny (zmiany – płynne przejścia kolorów). Na obiekcie zastosowano kilkadziesiąt opraw LED RGBW i każda z tych opraw dzięki zastosowanej technologii może emitować inny kolor.

kolaż zdjęć przedstawiający wiadukt podświetlony na różne kolory
Za nami testy oświetlenia wiaduktu na ul. Puckiej // fot. ZDiZ

Obowiązujący termin zakończenia prac to listopad tego roku. Przypomnijmy, że obiekt powstaje dzięki umowie między PKP PLK a Gdynią, podpisanej jesienią 2019 r. Dokument zobowiązał kolejarzy do sfinansowania budowy wiaduktu. Spółka PKP współfinansuje koszty budowy wiaduktu w granicach obszaru kolejowego, miasto zaś finansuje budowę pozostałej części infrastruktury, w tym elementów drogowych takich jak: jezdnie, chodniki, drogi rowerowe, murki oporowe. Z budżetu miasta będą wypłacone również odszkodowania dla właścicieli tych nieruchomości, które zostały wyburzone. Za zaprojektowanie i wybudowanie wiaduktu jest odpowiedzialna firma Strabag.

Inwestycja w tym roku otrzymała dofinansowanie w kwocie blisko 14,7 mln zł, w ramach subwencji ogólnej na drogi samorządowe w 2024 roku. Aktualna wartość umowy po aneksie to: 80 771 922,20 zł., w tym zakres finansowany przez gminę Gdynia: 55 918 637,69 zł, a PKP to: 24 853 284,51 zł.

Podziel się z innymi tą wiadomością:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

Najnowsze: