Deklaracja dostępności Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni
Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni – jednostka budżętowa Gminy Miasta Gdyni zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Treści niedostępne
- Część filmów i multimediów nie posiada napisów dla osób niesłyszących.
Wyłączenia
- Filmy zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
- Deklarację sporządzono dnia:
- Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia:
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
- Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Główny specjalista ds. kontaktu z mediami.
- E-mail: internet@zdiz.gdynia.pl
- Telefon: 58 761 20 00
Każdy ma prawo:
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
- Organ nadzorujący: Dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni
- Adres: 10 Lutego 24, 81-364 Gdynia
- E-mail: sekretariat@zdiz.gdynia.pl
- Telefon: 58 761 20 00
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Budynek głównej siedziby ZDiZ przy ulicy 10 Lutego 24:
- Opis dostępności wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli:
– wejście zapewniające swobodny dostęp osobom z niepełnosprawnością ograniczającą swobodne poruszanie się, bezpośrednio z chodnika, bez ograniczeń architektonicznych;
– możliwość bezpośredniego kontaktu z pracownikami Straży Miejskiej;
- Opis dostępności korytarzy, schodów i wind:
– korytarze zapewniają swobodne przemieszczanie się,
– schody są dostępne i szerokie, pierwszy i ostatni stopień w ciągu jest wyklejony taśmą kontrastującą,
– 2 windy są dostępne dla osób poruszających się na wózku, 1 winda posiada funkcję informacji głosowej;
- Opis dostosowań:
– wszelkich informacji udziela pracownik portierni;
- Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych:
– naprzeciwko budynku znajdują się dwa bezpłatne miejsca postojowe, które są dedykowane osobom z niepełnosprawnością;
- Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach:
– do budynku można swobodnie wejść z psem asystującym lub psem przewodnikiem;
- Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu:
– Tłumacz Polskiego Języka Migowego jest dostępny online, w poniedziałki i środy w godzinach od 9.00 do 15.00. Link do strony: https://tlumacz.um.gdynia.pl.
- Toaleta:
– na parterze budynku znajduje się toaleta dostępna dla osób poruszających się na wózku
Budynek siedziby Biura Obsługi Klienta Strefy Płatnego Parkowania przy ulicy Wendy 15 (biurowiec MAG Centrum):
- Opis dostępności wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli:
– wejście z prawej strony budynku biurowego MAG B. Wejście zapewnia swobodny dostęp osobom z niepełnosprawnością ograniczającą swobodne poruszanie się;
– wejście bezpośrednio z chodnika, bez ograniczeń architektonicznych;
– możliwość bezpośredniego kontaktu z pracownikami Biura Obsługi Klienta.
- Opis dostępności korytarzy, schodów i wind:
– pomieszczenie Biura jest dostępne na parterze, bezpośrednio po wejściu do budynku
- Opis dostosowań:
– wszelkich informacji udziela pracownik Biura Obsługi Klienta.
- Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych:
– przed budynkiem znajduje się jedno bezpłatne miejsce parkingowe, które jest dedykowane osobom z niepełnosprawnością;
– dwa bezpłatne miejsca postojowe dedykowane osobom z niepełnosprawnością znajdują się: 1) ok. 50 m od wejścia do budynku, wzdłuż ulicy oraz 2) na parkingu przy ulicy Wendy, ok. 80 m od wejścia do Biura
- Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach:
– do budynku można swobodnie wejść z psem asystującym lub psem przewodnikiem.
- Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu:
– Tłumacz Polskiego Języka Migowego jest dostępny online, w poniedziałki i środy w godzinach od 9.00 do 15.00. Link do strony: https://tlumacz.um.gdynia.pl.
- Toaleta:
– toaleta dostępna dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim znajduje się w głównej części budynku biurowego MAG A, na „półpiętrze” (wysoki parter). Dojście do toalety przez wejście główne od strony ulicy Wendy; podjazd z chodnika. Przy wejściu na parterze znajduje się portiernia oraz bramki kontroli dostępu. Skorzystaj z windy przystosowanej dla osób poruszających się na wózku.