Dział Finansowo – Księgowy
Adres biura: ul.10 Lutego 24 / ul. Tadeusza Wendy 15
Główny Księgowy – Katarzyna Szafarz-Gabor | pokój 301 | tel. 58 761 20 71 |
Z-ca Gł. Księgowego – Wiesława Drewczyńska | pokój 301 | tel. 58 761 20 72 |
Dział Finansowo-Księgowy składa się z trzech referatów:
- Referatu Dochodów
- Referatu Wydatków
- Referatu Windykacji
Do zakresu działania Referatu Dochodów w szczególności należy:
- prowadzenie rachunkowości ZDiZ w zakresie dochodów obejmujących płatne parkowanie;
- opracowywanie projektów planów finansowych;
- sporządzanie sprawozdań w zakresie dochodów i należności;
- prowadzenie likwidatury;
- obsługa kasowa i bankowa płatnego parkowania, w tym sprzedaż abonamentów, przyjmowanie opłat dodatkowych, itp.
Do zakresu działania Referatu Wydatków w szczególności należy:
- prowadzenie rachunkowości ZDiZ w pełnym zakresie;
- opracowywanie projektów planów finansowych;
- kontrola i analiza gospodarki finansowej ZDiZ;
- sporządzanie sprawozdań w zakresie wydatków i zobowiązań oraz dochodów i należności;
- prowadzenie likwidatury;
- obsługa bankowa dochodów, w tym przyjmowanie opłat za: zajęcie pasa drogowego, umieszczenie urządzeń w pasie drogowym, przejazd pojazdów nienormatywnych, itp.;
- obsługa bankowa depozytów, gwarancji umownych.
Do zakresu działania Referatu Windykacji należy:
- wystawianie upomnień i tytułów wykonawczych oraz wykonywanie innych czynności windykacyjnych zgodnie z ustawą o postępowaniu egzekucyjnym w administracji w sprawach dotyczących opłat dodatkowych z tytułu nieopłaconego postoju pojazdów samochodowych na płatnych miejscach postojowych oraz innych należności na rzecz Zarządu Dróg i Zieleni;
- współpraca z innymi komórkami merytorycznymi w celu jednolitego załatwiania spraw, wniosków i zarzutów składanych w procesie windykacji, w szczególności z Działem Płatnego Parkowania w sprawie windykacji opłat dodatkowych.