Szybciej i wygodniej buspasem na ulicy Wielkopolskiej

Buspas na ulicy Wielkopolskiej/ fot. Monika Karnowska/ ZDiZ
Gdynia konsekwentnie wydłuża sieć swoich buspasów. Po spektakularnym otwarciu kontrapasa na ulicy Chwarznieńskiej, który z powodzeniem omija poranny korek, teraz przyszła kolej na ulicę Wielkopolską. Na 700 metrowym odcinku (od rozwidlenia ulicy Wielkopolskiej na jezdnię serwisową przed przystankiem Lidzka do przystanku Racławicka) autobusy i trolejbusy pojadą płynniej i szybciej.

Zmianę odczują przede wszystkim Ci gdynianie, którzy popołudniami wracają liniami: 23, 24, 27, 29, 31, 33, 180, 700, R z pracy lub ze szkoły do swoich osiedli na Małym Kacku, Wielkim Kacku, Karwinach oraz Dąbrowie. Wtedy poruszanie się po ulicy Wielkopolskiej staje się bardzo uciążliwe zarówno dla aut, jak i pojazdów komunikacji zbiorowej. Dlatego też tak ważne było uruchomienie pasa dającego pierwszeństwo autobusom i trolejbusom.
Trolejbus na nowym buspasie na ulicy Wielkopolskiej./ fot. Monika Karnowska/ ZDiZ

Każdy nowy buspas to ukłon w stronę gdynian, którzy wybierają transport zbiorowy. Premiujemy  pasażerów, którzy dojeżdżają do pracy i szkoły naszymi ekologicznymi pojazdami. Chcemy tym samym zachęcić kolejnych mieszkańców na przesiadkę do gdyńskiej komunikacji.  Bo to wygodniejszy i szybszy sposób podróżowania po mieście. Dlatego też, zgodnie z wytycznymi Zespołu ds. Strategii Rozwoju Sieci Buspasów, będziemy uruchamiać kolejne buspasy na wybranych odcinkach gdyńskich arterii komunikacyjnych – przekonuje Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.

– Warto podkreślić, że nowy buspas rozpoczyna się w miejscu kompleksowo zmodernizowanej zatoki przystankowej przy ulicy Lidzkiej – Zatoka przystankowa zyskała profilowane krawężniki, fakturowane płyty integracyjne oraz nowy chodnik o powierzchni prawie 260 m2. Wzdłuż zatoki wykonaliśmy też nową nawierzchnię ścieżki rowerowej. Z kolei na odcinku buspasa wzmocniliśmy konstrukcję nawierzchni, wymieniliśmy krawężniki, wykonaliśmy tzw. opaskę i na prawie 2000 m2 jezdni wymieniliśmy nakładkę bitumiczną – wylicza inż. Bożena Młodzianowska z gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni, która nadzorowała tę inwestycję.

Nowy buspas o długości 700 metrów na ulicy Wielkopolskiej. fot. Monika Karnowska/ ZDiZ

Buspas na ulicy Wielkopolskiej ma standardowe oznakowanie pionowe. Na jego początku znajduje się znak pionowy D-11, który dopuszcza jazdę autobusów, taksówek, pojazdów Gdyńskiego Transportu Osób z Niepełnosprawnościami, służb ratunkowych nieporuszających się na sygnałach oraz pojazdy Nadzoru Ruchu ZKM. Z buspasa mogą też korzystać pojazdy elektryczne.

Za każdym skrzyżowaniem i zjazdem w ulicę Wielkopolską umieściliśmy znak D-12 informujący o kontynuacji buspasa. Kierowcy wyjeżdżający z ulic podporządkowanych już wcześniej powinni upewnić się czy na buspasie nie znajduje się autobus – mówi inż. Monika Karnowska z gdyńskiego ZDiZ, która nadzorowała nową organizację ruchu na buspasie na ulicy Wielkopolskiej. Ostatni znak pionowy o sygnaturze D-12 i T3a, z charakterystyczną tabliczką „koniec”, znajduje się na końcu zatoki przystankowej przy ulicy Racławickiej i informuje o zakończeniu buspasa.

Koszt realizacji tego zadania to 1 136 356,54 zł.

 

Podziel się z innymi tą wiadomością:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

Najnowsze: