Kończy się budowa drugiej bazy technicznej Letniego i Zimowego Utrzymania Dróg, która powstaje na działce gminnej przy ul. Północnej w Gdyni. Infrastruktura będzie prawie identyczna jak w bazie południowej przy ul. Starochwaszczyńskiej.
– Lokalizacja bazy przy ul. Północnej z pewnością poprawi logistykę oraz czas dojazdu pługoposypywarek m.in. do północnych dzielnic miasta. Będzie to ułatwienie logistyczne, optymalizacja czasu i kosztów obsługi północnych dzielnic. Inwestycja podniesie też poziom bezpieczeństwa miasta w sytuacji zagrożeń zimowych. Baza zacznie działać prawdopodobnie jeszcze w tym sezonie zimowym, dziś dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni przekazał mi optymistyczne informacje odnośnie postępu prac – mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.
Inwestycja miała być gotowa w 2021 roku, opóźnienia wynikają z konieczności uzyskania dodatkowych pozwoleń, wymagane były między innymi dodatkowe uzgodnienia dotyczące bezpieczeństwa ze względu na bliskość sieci wysokiego napięcia oraz możliwości jej wyłączenia w okresie zimowym. Warto zaznaczyć, że wszystkie zadania, również te w dzielnicach północnych Gdyni, realizuje dział LIZUD, więc miasto jest w pełni zabezpieczone pod kątem przejezdności dróg w okresie zimowym.
– W ramach inwestycji wykonano już wszystkie instalacje wodociągowe i elektryczne, zbudowano zaplecze biurowo-socjalne, wiatę magazynową i obsługi codziennej pojazdów. W ramach prac powstanie jeszcze hala solna – mówi Michał Felon, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.
Baza Północna, która powstaje na powierzchni 0,7 ha obejmie swoim zasięgiem około 118,5 km dróg w Gdyni podzielonych na 7 tras. W sezonie zimowym będzie tam stacjonowało 8 pługo-posypywarek, a w sezonie letnim 2 zamiatarki i 1 polewaczka. Hala solna o powierzchni około 300 m2 pomieści ok. 1000 ton soli drogowej.
Obie bazy będą ze sobą mocno zintegrowane systemem dyspozytorskim, zaopatrzenia i organizacji akcyjnej. Koszt budowy drugiej bazy LIZUD to około 4 mln złotych.