Bezpieczniej z nową organizacją ruchu

Mapka wskazująca strefę 30 km/h i nowe przejścia // mat.pras. dzielnice#WGdynia

Kolejna ważna, piesza inwestycja zostanie wkrótce oddana do użytku mieszkańców Wzgórza św. Maksymiliana i Redłowa. To tam powstały dwa nowe, wyniesione przejścia dla pieszych. Ponadto na obszarze ograniczonym ulicami: Legionów, Kopernika oraz Redłowskiej pojawiło się oznakowanie informujące o „Strefie Tempo 30”. Beneficjentami nowej organizacji ruchu będą nie tylko mieszkańcy, ale uczniowie pobliskich szkół, którzy bezpieczniej dotrą na lekcje.

– Konsekwentnie realizujemy działania podnoszące standard i bezpieczeństwo gdyńskiej komunikacji pieszej. Nasze „piesze” inwestycje lokalizujemy głównie wokół szkół i przedszkoli. We wrześniu z sukcesem wprowadziliśmy takie rozwiązania na Dąbrowie i Karwinach. Teraz mieszkańcy Wzgórza św. Maksymiliana, Redłowa oraz uczniowie dzielnicowych szkół będą mogli korzystać z wyniesionych przejść dla pieszych. Najbardziej ruchliwe ulice objęliśmy Strefą Tempo 30 oraz pilotażowo zastosowaliśmy tzw. szykany drogowe, które zmobilizują kierowców do uważnej jazdy i zdjęcia nogi z gazu – tłumaczy Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.

Nowe, wyniesione „zebry” nie znajdują się bezpośrednio przed szkolnym wejściem. Pojawiły się w ciągu ulic, którymi dzieci uczęszczają do szkoły. Uczniowie idący ul. Hallera od ul. Kopernika (po stronie południowej) nie mieli dotychczas przejścia dla pieszych. Dlatego m.in. na wniosek Rady Dzielnicy Redłowo, zostało ono wyznaczone przy skrzyżowaniu z ul. Nocznickiego oraz dodatkowo wyniesione.

Inżynierowie gdyńskiego urzędu, odpowiedzialni za nową organizację ruchu, zdecydowali też o wyniesieniu drugiego, istniejącego przejścia dla pieszych, przy ul. Wojewódzkiej. W tej lokalizacji wyniesiona „zebra” ma ograniczyć prędkość kierowców dojeżdżających od strony ul. Narutowicza.

– Od wielu lat promujemy komunikację pieszą wśród uczniów starszych i młodszych klas.  Wsłuchujemy się również w potrzeby dyrekcji placówek edukacyjnych i uwzględniamy ich cenne propozycje złożone w ankietach dotyczących bezpieczeństwa ruchu przy szkołach. Jestem przekonany, że wyniesione przejścia podniosą komfort komunikacji pieszej, a kierowcy dostosują się do nowej organizacji ruchu. Mam nadzieję, że po zakończeniu nauki zdalnej m.in. uczniowie Szkoły Podstawowej nr 53 oraz Katolickiej Szkoły Podstawowej będą mogli bezpieczniej pokonać codzienną drogę do swoich szkół – podkreśla Bartosz Bartoszewicz, wiceprezydent Gdyni ds. jakości życia.

Aby zwiększyć bezpieczeństwo uczniów, w bezpośrednim sąsiedztwie szkół, przy ul. Hallera oraz ul. Tetmajera, zamontowano dodatkowe barierki wygrodzeniowe. Ponadto na ul. Hallera po prawej stronie, jadąc od ul. Legionów, został postawiony znak „Zakaz postoju”.

Strefa ograniczająca prędkość do 30 km/h  została zaprojektowana na obszarze od ul. Legionów, Kopernika oraz ul. Redłowskiej.

Ze względu na bliską odległość skrzyżowań na ul. Hallera i jej nachylenie, nie mogliśmy tam zamontować progów zwalniających. Dlatego też pierwszy raz wprowadziliśmy do organizacji ruchu rozwiązanie w postaci szykan. Pojawiły się one na odcinku od ul. Kopernika do ul. Nocznickiego. Będą one elementem uspokajającym ruch. Szykany wymuszają zmianę toru jazdy oraz konieczność przepuszczenia pojazdu z naprzeciwka. To sprawdzone rozwiązanie stosowane w wielu krajach – tłumaczy inż. Monika Karnowska z Referatu Organizacji Ruchu Wydziału Inwestycji, która przygotowała nowe organizacje ruchu.

Szykany na ul. Hallera

Warto dodać, że już wkrótce zakończą się wszystkie roboty brukarskie, które nadzorują inżynierowie z gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni. Docelowa, stała organizacja ruchu zostanie wprowadzona jeszcze w grudniu tego roku.

Podziel się z innymi tą wiadomością:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

Najnowsze: