Gdynia zakupiła sprzęt komunalny do całorocznego utrzymania dróg

Podpisanie umowy online // fot. ZDi

Dziś Gdynia podpisała umowę z firmą Dobrowolski Sp. z o.o. na dostarczenie 18 fabrycznie nowych pojazdów specjalnych. Wśród nich będą pługo – posypywarko – solarki, zamiatarki oraz polewaczki. Sprzęt ten umożliwi Gdyni samodzielne, ekonomiczne i ekologicznie prowadzanie działań polegających na całorocznym utrzymaniu głównego układu komunikacyjnego. Nowe pojazdy wyjadą na gdyńskie drogi w czwartym kwartale tego roku.

Z uwagi na trwające obostrzenia związane z COVID-19 zawarcie umowy odbyło się drogą internetową. Dzięki komunikatorowi Skype przedstawiciele obu stron dokonali symbolicznego, ale w pełni ważnego, podpisania umowy na zakup sprzętu. W imieniu miasta Gdyni swój podpis złożył Wojciech Folejewski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni. Podpisy, ze strony firmy Dobrowolski Sp. z o.o., złożyli prezes Henryk Siodmok oraz wiceprezes Damian Dobrowolski.

Zainwestowaliśmy prawie 25 milionów w ten strategiczny i innowacyjny model utrzymania dróg. Jednym z jego elementów będzie nowoczesna flota renomowanych pojazdów firmy Dobrowolski przystosowanych do podwozi Scania. Sprzęt ten pozwoli nam zoptymalizować procesy utrzymaniowe głównych ciągów drogowych. Będziemy niezależnie, elastycznie i przede wszystkim wydajnie wykorzystywać jego możliwości już podczas najbliższego sezonu zimowego 2020/2021. Szacujemy, że w ciągu 2-3 lat funkcjonowania modelu LIZUD zaoszczędzimy nawet 10 mln złotych – podkreśla Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.

 

Trzy etapy dostaw sprzętu

Firma Dobrowolski zadeklarowała, że zakupione pojazdy zostaną dostarczone do Gdyni w trzech transzach, w określonych odstępach czasowych.

Do końca września br. do gdyńskich baz dotrze 10 pojazdów dwuosiowych z zabudową zimową w postaci pługu oraz posypywarki z systemem zwilżania soli oraz 2 pojazdy trzyosiowe z zabudową zimową w postaci pługu oraz posypywarki z systemem zwilżania soli. Już ta pula sprzętu pozwoli skoordynować samodzielne działania w zakresie utrzymania zimowego głównych ciągów komunikacyjnych Gdyni.

Kolejna dostawa zaplanowana jest jeszcze na grudzień br. Obejmie ona 2 pojazdy trzyosiowe z zabudową wymienną zimową/letnią w postaci pługu oraz posypywarki z systemem zwilżania soli oraz 2 pojazdy dwuosiowe z zabudową wymienną zimową/letnią w postaci pługu oraz posypywarki z systemem zwilżania soli.

Do 8 listopada 2021 roku nastąpi realizacja ostatniego etapu dostaw.  Wtedy do gdyńskich baz dojadą 2 pojazdy dwuosiowe z zabudową letnią w postaci zamiatarek, 2 zabudowy w postaci polewaczek przeznaczonych do montażu na pojeździe oraz 2 zabudowy zamiatarek przeznaczonych do montażu na pojeździe dwuosiowym.

– Jako Zarząd i przedstawiciele firmy Dobrowolski wyrażamy zadowolenie z możliwości  dostarczenia sprzętu do letniego i zimowego utrzymania dróg w mieście Gdynia. Cieszymy się, że Gdynia, która symbolizuje polski wysiłek przemysłowy jeszcze od czasów międzywojnia, wybiera polskiego producenta na partnera w jej 5-cio letnim programie odbudowy miejskich (tzw.in-house) zdolności technicznych do utrzymania dróg. Wymagania techniczne i organizacyjne, które postawiła Gdynia są wyzwaniem, jednakże zamierzamy je w pełni zrealizować. Firma Dobrowolski należy do czołowych producentów zabudów specjalistycznych do utrzymania infrastruktury lotniskowej (w tym zakresie należymy do grona trzech najważniejszych producentów na świecie), drogowej, kanalizacyjnej oraz chemicznej. Mamy nadzieję na otwartą komunikację i życzliwą współpracę, aby ten projekt znalazł wielu naśladowców wśród polskich gmin – mówią członkowie Zarządu firmy Dobrowolski Sp. z o.o.

Szkolenia pracowników i gwarancje sprzętowe

W ramach podpisanej umowy pracownicy nowego działu LIZUD (Letniego i Zimowego Utrzymania Dróg) przejdą profesjonalne szkolenia w zakresie: obsługi pojazdów, obsługi technicznej i konserwacji podwozi, nadwozi i pozostałych urządzeń, napraw pojazdów oraz systemu monitorowania. Każdy przeszkolony pracownik otrzyma certyfikat, który będzie uprawniał go do przeprowadzania napraw i konserwacji pojazdów (podwozi i nadwozi) po okresie gwarancyjnym.

Zapisy umowy precyzyjnie wskazują też terminy gwarancji oraz rękojmi na poszczególne elementy pojazdów:

42 miesiące gwarancji i rękojmi na wszystkie podwozia

54 miesiące gwarancji i rękojmi na zabudowy (nadwozia)

36 miesiące gwarancji i rękojmi na pług

24 miesiące gwarancji i rękojmi na bezawaryjną pracę całego systemu monitoringu (GPS).

– Opracowaliśmy szczegółowy harmonogram wdrożeń modelu LIZUD. Prace projektowe dwóch baz sprzętowych idą pełną parą, równolegle prowadzimy rekrutacje on-line nowych pracowników. Kolejnym ważnym elementem LIZUD-u są oczywiście specjalne pojazdy, które otrzymamy w dogodnych transzach. Dodatkowo będziemy mieć zagwarantowane 5-letnie usługi serwisu eksploatacyjnego, co jest szczególnie ważne dla zapewnienia ciągłości całorocznego utrzymania dróg – podkreśla Wojciech Folejewski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni.

Wykonawca zagwarantował również bardzo korzystne lokalizacje autoryzowanych baz serwisu podwozi, nadwozi i pozostałych urządzeń. Znajdują się one w bliskich odległościach od powstających baz dla nowego sprzętu LIZUD, przy ulicach Północnej oraz Starochwaszczyńskiej.

Satysfakcji z podpisania umowy nie ukrywają też przedstawiciele firmy Scania Polska S.A.-  Scania Polska posiada ugruntowaną pozycję i wieloletnie doświadczenie w segmencie pojazdów specjalistycznych. Oferujemy kompleksowe rozwiązania transportowe dopasowane do indywidualnych potrzeb.  Pozycja Scania na polskim rynku i rozwinięta sieć serwisowa stanowią gwarancję dostępu do rozwiązań najwyższej jakości i profesjonalnej opieki serwisowej –  zaznacza Paweł Paluch, dyrektor ds. marketingu i komunikacji Scania Polska S.A.

 

Podziel się z innymi tą wiadomością:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

Najnowsze: